شهردار علی آباد کتول:
سهم شهرداری از تملک دارایی 2 میلیارد تومان / تعیین تکلیف تله کابین تا 10روز آینده

شهردار علی اباد کتول گفت: از بخش سهم تملک دارایی های استان نیز سهم شهرداری از ۳۷هزار و ۲۰۰میلیارد تومان ۲میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، ابوذر  اسفندیاری پور عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،  اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری علی آباد ۲۲۸ میلیارد تومان بود که ۴۹ درصد عمرانی و ۵۱ درصد امور جاری شهرداری که ۶۸ درصد نسبت به بودجه تحقق یافته سال گذشته شهرداری رشد یافته است .

وی افزود: ر رابطه با درآمد پایدار شهرداری به جز کارخانه سنگ شکن و یه پایگاه cng درآمد دیگری نداریم و با توجه به اینکه منطقه صنعتی هم نیستیم امکان دریافت سهم درصدی از منابع برای درآمد پایدار نداریم و همین مسأله موجب می شود بسیاری از پروژه ها زودهنگام اجرایی نشود.

اسفندیاری پور گفت: شهرداری ها معمولا توان خرید املاک را برای تعریض خیابانها و عقب نشینی ندارند و مردم نیز املاک خود را با ارقام ارائه شده در اختیار نمی گذارند و به همین دلیل امکان عرض شدن خیابانها در شهر علی آباد کتول بسیار سخت و البته نیازمند بودجه بسیار بالایی است .

وی بیان کرد: معمولا هر ساله بین ۳تا ۵میلیارد تومان مطالبات شهرداری از شهروندان است که تعدادی از این مطالبات از سنوات قبل بوده که به صورت اقساطی پرداخت می شود.

شهردار علی آباد کتول اظهار کرد: در سال گذشته در بحث ارائه پروانه های ساختمانی تعداد ۱۸۵ پروانه با ۱۴۵هزار متر مربع و امسال تعداد ۷۳پروانه با ۹۳هزار مترمربع صادر شده است.

وی افزود: در شهر علی آباد کتول ۱۷۰هکتار بافت فرسوده وجود. آرد که برای احیای آن بسته های تشویقی از جمله ارائه پروانه های رایگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال میزان هفت هزار و ۷۰۰ تن آسفالت در ۵۶ هزار متر مربع انجام شد.

شهردار علی آباد کتول از بهره برداری پروژه روشنایی بلوار امام رضا با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: زیرسازی معابر شهری با اعتبار دو میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های شهردار ی در این ایام است.

اسفندیاری پور از افتتاح خانه فرهنگ خارکلاته در شهرستان علی آباد کتول خبر داد و اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در روز چهارشنبه با حضور استاندار به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: بازسازی بلوار معلم با اعتبار یک میلیارد تومان، روشنایی مرکز شهر با اعتبار دو میلیارد تومان و روشنایی پارک سطح شهر با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های مهم هفته دولت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه خانه فرهنگ محله علی آباد در دست احداث است که تا کنون میزان یک میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز به اعتبار است.

شهرداری علی آباد کتول با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۲۰۰ تن قیر در اختیار داریم که پیش بینی می‌شود تا پایان سال میزان ۱۵۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شود.

اسفندیاری پور در رابطه با طرح تعریض خیابانهای قدیمی این شهر هم گفت: طرح هادی علی آباد سال ۷۴ و طرح تفصیلی ان در سال ۹۲ و طرح جامع در سال ۹۷ تصویب شد ، از سال ۷۴ تا ۹۲ بسیاری از ساخت و سازها در سطح شهر انجام شد و در تهیه طرح جامع ما را با مشکل مواجه کرد، امروز این معابر و زمین ها ارزش پیدا کردند و مالکان و وراث زیاد شدند و این موضوع روند تملیک و تعریض با مشکل مواجه شده است.


به گفته شهردار علی آباد کتول وضعیت عقد قرار داد با سرمیاه گذار تله کابین این شهرستان بعد از مراحل قانونی نهایتا تا 10 روز آینده مشخص می شود.

 

 

  5 شهریور 1403
بخش : علی آباد / اقتصادی
کد خبر: 70846
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام