مجری طرح گیاهان دارویی در گلستان :
پیش بینی کشت پنج هزار هکتار گیاهان داروئی در گلستان

مجری طرح گیاهان دارویی در گلستان گفت: در صورت استقبال کشاورزان سطح کشت محصولات دارویی تا سال ۱۴۰۴ می تواند به پنج هزار هکتار در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی‌اکبر عرب‌احمدی اظهار کرد: سطح کشت فعلی گیاهان دارویی در استان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار است و طبق برنامه‌ریزی در سال‌زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ این سطح به سه هزار و ۵۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: بیشترین تولیدات گیاهان دارویی در گلستان مربوط به کشت سیاه دانه در کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول و آزادشهر، زیره سبز در گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه و زعفران در آزادشهر است که در صورت استقبال کشاورزان سطح کشت محصولات دارویی تا سال ۱۴۰۴ می تواند به پنج هزار هکتار در استان افزایش یابد.

عرب احمدی گفت: سیاه‌دانه، زیره سبز، زعفران، گل‌محمدی، آویشن، نعناع فلفلی، گل گاوزبان، خارمریم، مریم‌گلی، به‌لیمو، کدوی طبی، مرزنجوش، بادرنجبویه و کنگر فرنگی از جمله گیاهان دارویی اولویت‌دار سرمایه گذاری در گلستان است که برای توسعه کشت به روستاییان معرفی می شود.

وی افزود: بومادران، پونه، مامیران، توسکا، بابونه، درمنه، شقایق، شیر پنیر، سنا، شاه تره، داغداغان، کنگر وحشی، ولیک، یونجه زرد، سرخدار، کاسنی، پیر بهار، شیرین بیان، زوله، گل چاهی، فرفیون، راش، پاخری، کاسنی بارهنگ ،سیزاب و کور از دیگر گیاهان دارویی و خوراکی استان گلستان است.

به اعتقاد کارشناسان، استان گلستان به ویژه نواحی شرقی آن اراضی مستعد زیادی در مناطق شیبدار، زمین‌های کشاورزی دیم و کم‌بازده و مراتع برای کشت گیاهان دارویی دارد که با سرمایه‌گذاری و توسعه این نوع از تولیدات علاوه بر اشتغالزایی، درآمد خوبی عاید کشاورزان می‌شود.

  20 آبان 1400
بخش : آزادشهر / اقتصادی
کد خبر: 65658
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام