فرماندار شهرستان گرگان:
روستای زیارت مستعد کشت زعفران و گیاهان دارویی می باشد

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، حمیدی فرماندار شهرستان گرگان در حاشیه بازدید از زمین های کشاورزی زیر کشت زعفران روستای زیارت گفت: با توجه به کیفیت و عیار این محصول در روستای زیارت و استقبال مردم ،اراضی روستا اماده کشت زعفران و گیاهان دارویی می باشد.

حمیدی با بیان اینکه کشت زعفران در سال گذشته برای اولین بار در این روستا آغاز گردید؛افزود: امروزه با توجه به بازدهی عالی محصول، قیمت و بازار فروش آن، شاهد استقبال کشاورزان در زمینه کشت زعفران هستیم.

فرماندار گرگان نیز اضافه کرد: کشت این محصول در کنار سود آوری برای کشاورزان، می تواند مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی باشد.

وی با توجه به ترویج گیاهان دارویی در سطح روستاهای مرکز استان، از جهاد کشاورزی خواستارشد: نسبت به کاشت گیاهان بصورت کارشناسی و میزان سطح کشت و فروش محصولات در شهرستان برنامه ریزی نماید.

حمیدی با اشاره به اهمیت توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان گفت: در شرایط کم آبی و بحران، توسعه کشت گلخانه ای بهترين گام در جهت حفظ منابع آبی موجود، همراه با افزایش تولید است.

فرماندار مرکز استان در ادامه تصریح کرد: توسعه کشت های گلخانه ای و محیط های کنترل شده در دستور کار جدی وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، که ما نیز حامي اجراي طرح هاي گلخانه اي و كم آب بر هستيم.

  8 مرداد 1398
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 62557
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام