امام جمعه بندرگز:
فرصت‎سوزی دستاورد گره زدن اقتصاد به سیاست خارجی/ رشد چشمگیر داشته‎های ایران پس از انقلاب اسلامی

امام جمعه بندرگز گفت: گره زدن اقتصاد به سیاست خارجی نه تنها باعث از بین رفتن فرصت‎ها در کشور می‎شود بلکه دشمن را هم طمع کارتر می‎کند.

سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرگز با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: جایگاه ایران اسلامی در قبل از انقلاب اسلامی با شرایط فعلی که در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم قابل مقایسه نیست.

وی شتاب پیشرفت علمی و فناوری را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: با مقایسه داشته‌های ملت ایران پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با حکومت ۳۷ ساله پهلوی پی می‎بریم که ایران اسلامی با وجود همه دشمنی‎های نظام سلطه با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برآمده از آن رشد چشمگیری داشته و جایگاه آن ارتقاء یافته است.

*8 وزیر دولت به‎جای FATF درباره معضلات اقتصادی به رهبری نامه می‎نوشتند

امام جمعه بندرگز به نامه هشت وزیر به مقام معظم رهبری در خصوص پالرمو و تعیین تکلیف FATF اشاره کرد و افزود: انتظار داشتیم ایین افراد به‎جای این موضوع برای معضل بیکاری، گرانی، مسکن و... نامه بنویسند.

حسینی ادامه داد: آقایان وزیر که برای تحت فشار قرار دادن رهبری نامه‎پراکنی کردند لطف کنند شجاعت و حداقل شرافت استعفای دسته جمعی را داشته باشند تا قوه قضاییه امکان محاکمه آنها و برخی آقازاده‎های آنها که متهم به برخی تخلفات هتسند را پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه پالرمو و CFT راه خودتحریمی کشور را فراهم می‎کند و آمریکا از طریق آنها تحریم‎های هوشمندی علیه کشور وضع خواهند کرد، بیان کرد: اضافه شدن 300 شخص و شرکت در لیست تحریم‎های اخیر ناشی از انجام داوطلبانه این لوایح توسط دولت در این سال‎ها است.

امام جمعه بندرگز نقض حاکمیت ملی، مداخله بیگانگان در امور کشور، اشراف اطلاعاتی دشمن به نظام بانکی و مالی کشور و اعمال دقیق‎تر تحریم‎ها در آینده، مخدوش شدن استقلال سیستم قضایی، تسلیم شدن در برابر خواسته های مخرب نظام سلطه در حوزه اقتصادی و ضربه های جبران ناپذیر به سیستم اقتصادی کشورو ... را از جمله آثار زیان‎بار پیوستن ایران به کنوانسیون‎های پالرمو و CFT دانست.

حسینی تصریح کرد: برجام سه ساله شد اما با وجود خروج آمریکا و بازگشت تحریم‌ها، کشورهای اروپایی نتوانستند پیشنهادی را به ایران برای برخورداری از منافع برجام ارائه کنند و با گذشت زمان چشم‎انداز ارائه بسته پیشنهادی کارآمد از سوی اروپا تیره‎تر می‎شود.

وی با بیان اینکه معطل کردن اقتصاد کشور به برجام، پالرمو و امثال آن در حقیقت نوعی شرطی کردن جامعه محسوب می‎شود، اذعان کرد: جریانی که چهار سال پیش به دروغ می‎گفت اقتصاد ایران بدون برجام فلج می‎شود امروز دوره افتاده و القا می‎کنند که اگر به پالرمو نپیوندیم برخی کشورها با ما قطع ارتباط اقتصادی می‎کنند.

امام جمعه بندرگز تأکید کرد: گره زدن اقتصاد به سیاست خارجی نه تنها باعث از بین رفتن فرصت‎ها در کشور می‎شود بلکه موجب طمع کارتر شدن دشمن هم می‎شود.

حسینی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در 19 دی ماه امسال در دیدار با مردم قم توضیح داد: همانطور که معظم‎له اینها نه قولشان و نه امضایشان اعتبار ندارد، قدردان ظرفیت‎های درونی کشور باشید و به معیشت مردم ویژه توجه کنید.

وی سخنان رئیس جمهور درباره حجاب و فیلترینگ را طرح مسائل حاشیه‌ای برای انحراف از ناکارآمدی اقتصادی خواند و یادآور شد: نظریه پردازی و سخنان رییس جمهور موجب واکنش مراجع تقلید و سیاسیون شد.

امام جمعه بندرگز بیان کرد: متأسفانه به نظر می‎رسد دولت به مردم آدرس غلط می‎دهد و عوام‎فریبی می‎کند و دولتمردان نیز از همه چیز به جز خالی شدن جیب ملت و کوچک شدن سفره مردم از گرانی و تورم سخن می‎گویند.

حسینی با بیان اینکه صهیونیست‎ها با همکاری آمریکایی‎ها کارگروه مشترکی را بعد از خروج آمریکا از برجام طراحی کردند که هدف آنها جنگ اقتصادی با ایران بود، افزود: اکنون صهیونیست‎ها وارد مرحله دوم راهبرد خود یعنی جنگ امنیتی شده‎اند.

وی اضافه کرد: در این مرحله  هدف رژیم صهیونیستی ایران هراسی است و نشست «ورشو» نیز در قالب همکاری مشترک آمریکا و صهیونیست‎ها و در راستای ایران‌هراسی است.

  5 بهمن 1397
بخش : بندرگز / سیاسی
کد خبر: 61001
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام