مطهری:
پیشرفت‎های علمی ایران از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است/ ایران پس از انقلاب دیگر برده و مستعمره نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیشرفت‎های علمی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‎های مختلف را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: می‎توانیم ادعا کنیم با پیشرفت‎های حاصل‎شده در بخش علمی فاصله ما با دنیای غرب بسیار کم شده است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ علی مطهری روز گذشته در نخستین کنگره مجمع وفاق و توسعه استان گلستان در کانون طه گرگان، با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بسیار خوشحالم که مجمع عمومی وفاق و توسعه استان گلستان تشکیل شده و امیدوارم این مجمع در اهداف خود که وفاق و توسعه است موفق باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز کشور وجود اینگونه تشکل‎ها و مجمع‎ها بیشتر نیاز است، افزود: همانطور که می‎دانید احزاب در کشور اتاق فکر هستند و کادرسازی می‎کنند و موجب می‎شوند مناصب در کشور به شایستگان برسد و دست فرصت‎طلبان قطع کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی؛ فقدان تشکل‎ها و احزاب را یکی از کمبودهای کشور دانست و با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید نگاهی به راه طی شده داشته باشیم تا آینده را با موفقیت طی کنیم.

مطهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عصر ما منحصربه‎فرد بود، ابراز کرد: انقلاب کبیر فرانسه و روسیه دو انقلاب عصر ما بود البته کودتایی که در عراق شکل گرفت که از آن تحت عنوان انقلاب یاد شد اما انقلاب اسلامی فراتر از دو انقلاب فرانسه و روسیه بوده است.

وی با بیان اینکه گرچه شعار انقلاب اسلامی آزادی و عدالت بوده اما در کنار آن شعارهای مختلفی در قالب چارچوب مفاهیم اسلامی قرار دارد، اذعان کرد: در انقلاب اسلامی عدالتِ به مفهوم سوسیالیست مد نظر نبوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نمونه و مصداق انقلاب اسلامی تنها می‎توان از انقلاب صدر اسلام نام برد که از همه اقشار اعم از فقیر و غنی در آن حضور دارد، گفت: انقلاب اسلامی نیز پیامبرگونه است و با فطرت انسان‎ها سروکار دارد.

انقلاب اسلامی را نمی‎توان به قشر خاصی نسبت داد

مطهری تأکید کرد: انقلاب اسلامی را نمی‎توان به قشر خاصی نسبت داد و آن را صرفاً انقلاب محرومان دانست چراکه انقلاب اسلامی، انقلاب مرفه‎هان هم بود؛ البته طبیعی است که محرومان به‎دلیل دلبستگی کمتری که دارند نقش آنها در انقلاب‎ها بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه باید واقعیت انقلاب اسلامی را بشناسیم، با اشاره به علل انقلاب‎ها گفت:  محرومیت مادی یکی از عوامل شکل‎گیری انقلاب است و مارکسیست‎ها هم معتقدند ریشه همه انقلاب‎ها محرومیت مادی است و اگر شعار انقلاب‎ها عدالت و امثال آن هم باشد باز هم ریشه محرومیت مادی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عامل دوم شکل‎گیری انقلاب‎ها، انسانیت است، ممکن است جامعه‎ای برخوردار باشد اما آزادی نداشته باشد و فضا دارای خفقان باشد لذا به خرکت در می‎آید و انقلاب می‎کند که این ارزشمندتر است.

مطهری مکتب و ایدئولوژی را عامل دیگر شکل‎گیری انقلاب برشمرد و یادآور شد: در این نوع نگاه ممکن است مردم چندان گرفتار محرومیت مادی و نبود آزادی و خفقان هم نباشد اما مردم به‎دلیل حاکم کردن مکتب و ایدئولوژی انقلاب می‎کنند تا آن را در دنیا حاکم کنند که انقلاب ما چنین انقلابی بود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب مکتبی و ایدئولوژیک بود و اگر بی‎عدالتی و مبارزه با استبداد وجود داشت رنگ اسلامی به خود می‎گرفت و توصیه رهبران اسلام مطرح می‎شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‎توانیم بگوییم اسلام به‎عنوان عاملی در کنار عواملی اعم از آزادی و .. عامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، تأکید کرد:  همه این عوامل در دل و در قالب اسلام قرار داشت.

مطهری با بیان اینکه در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات و کاستی‎هایی داشتیم، بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی جایگاه ایران در جهان ارتقاء یافت، در حالی که قبل از انقلاب کشور مستعمره بودیم و بیگانگان برای ما تصمیم‎گیری می‎کردند اما امروز شرایط تغییر کرده و نفوذ ایران در خاورمیانه و جهان موجب شده در دنیا بدون حضور ایران نتوانند تصمیم جهانی بگیرند.

ارتقای جایگاه اسلامی در جهان پس از انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه اساساً جایگاه اسلام بعد از انقلاب اسلامی بالا رفته و امروز اسلام در دنیا مطرح است که همه این توفیقات به برکت انقلاب اسلامی است، اذعان کرد: استقلال سیاسی و اقتصادی دستاورد دیگر انقلاب است، امروز کشورمان برده دیگری نیست حال اینکه مدیریت اقتصادی چگونه بوده بحث دیگری است اما استقلال اقتصادی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی استقلال فرهنگی و عدم خودباختگی به فرهنگ غربی بسیار کمتر شده گرچه از بین نرفته است، متذکر شد: استقلال فرهنگی مهم‎تر از استقلال سیاسی و اقتصادی است و استقلال سیاسی و اقتصادی زمانی توفیق حاصل می‎کند که استقلال فرهنگی و بالاتر از آن استقلال مکتبی ایجاد شود.

مطهری پیشرفت‎های علمی جمهوری اسلامی ایران در زمینه‎های مختلف را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: می‎توانیم ادعا کنیم با پیشرفت‎های حاصل‎شده در بخش علمی فاصله ما با دنیای غرب بسیار کم شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ایجاد تحول روحی در مردم را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این مهم به برکت امام راحل ایجاد شد و مردم درک کردند همه چیز به جز اسلام بی‎ارزش است و به بینش بلندی دست پیدا کردند طوری‎که به‎راحتی جان خود را فدا می‎کردند البته امروز این روحیه کم شده است.

مطهری بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در برخی مسائل کاستی‎ها و خطاهایی وجود داشت و در برخی موارد از جمله عدالت، شکاف طبقاتی و ... توفیق نسبی داشتیم.

وی متذکر شد: برخی عنوان می‎کنند مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی بی‎دین شدند باید گفت این سخن بی‎جایی است چراکه مردم دیندارتر شدند گرچه باز هم باید شرایط بهتر شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید آیت‎الله مطهری نفوذ اندیشه‎های بیگانه، تجددگرایی افراطی و رخنه فرصت‎طلبان و وجود آفت‎هایی از نوع معنی را که خلوص نیت‎ها را کم می‎کند از آفت‎های انقلاب برشمردند، گفت: ما مقداری از خلوص نیت‎های آن موقع دور شدیم و این روحیه امروز کمتر شده است و متأسفانه امروز برخی هنوز کارهایی را انجام ندادند به نام خود تمام می‎کنند.

مطهری متذکر شد: امروز جنگ قدرت پیدا کردیم و می‎خواهیم همدیگر را تخریب کنیم و این مسأله در تبلیغات انتخابات به اوج می‎رسد که این مهم اعتماد مردم را کم کرده است.

*عامل فشارها و تحریم های امروز کشور آمریکا و اسرائیل هستند

وی با بیان اینکه در برهه‎ای عده‎ای گفتند حقوق نجومی و عده‎ای در طرف مقابل املاک نجومی را مطرح کرند و متاسفانه مردم بین این دو گروه ماندند، اذعان کرد: در حالی این قدر به حقوق‎های نجومی پرداخته شد که طبق بررسی مشخص شد تنها 397 نفر حقوق نجومی گرفتند و اضافه را برگرداندند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تحت فشار عجیب از سوی خارج از کشور هستیم، بیان کرد: امروز برخی نوک انتقاد را به سمت دولت گرفتند در حالی که نوک حمله ما باید به سوی «ترامپ»، «اسرائیل» و ... باشد چراکه این فشارها و تحریم‎ها را آنها ایجاد کردند.

مطهری با بیان اینکه همه باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور فعال داشته باشند، تأکید کرد: باید با وحدت در برابر هجمه‎های دشمن مقاومت کنیم تا آنها بدانند این کار آنها بی‎فایده است و مردم ایران مقاوم هستند و با مشاهده مقاومت و ایستادگی ملت ایران، مدتی دیگر مایوس خواهند شد.

  5 بهمن 1397
بخش : سیاسی / مجلس
کد خبر: 61000
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام