سیلابی که در غرب گلستان مدیریت شد

حدود ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه دیروز جمعه ۱۷ اسفند ۹۷به ما اطلاع دادند که حجم و سرعت سیلاب در رودخانه های غرب گلستان زیاد است و احتمال آبگرفتگی مزارع و منازل حاشیه رودخانه ها بسیار بالاست.
 
 از آنجا که حساسیت در پل راه بند محدوده باغو کناره بیشتر از سایر مناطق بود ابتدا به آن محل اعزام شدیم و خوشبختانه آن چیزی که اسباب دلگرمی و رضایت مردمی را که در محل حضور داشتند؛  فراهم کرده بود؛ حضور سریع و اقدام موثر تیم مدیریت بحران شهرستان بندرگز در محل بود که از همان دقایق ابتدایی و قبل از آنکه سیلاب پس از بسته شدن دهنه پل باغو کناره، به سمت منازل مسکونی هدایت شود؛ مسیر عبور سیلاب را بازگشایی کردند.
 ‏
 ‏ظاهراً همه چیز به خیر گذشت اما اگر فرماندار و معاون عمرانی فرماندار بندرگز در ستاد مدیریت بحران برای هماهنگی و اعزام بیل های مکانیکی کمی دیر اقدام می کردند؛ بی شک بسته شدن دهنه پل باغوکناره خسارات زیادی را به منازل مسکونی و مزارع حاشیه رودخانه وارد می کرد.
 ‏
 ‏اگر چه تجربه، سرعت و مدیریت صحیح فرماندار و مدیران دستگاههای مختلف حاضر در صحنه باعث شد این ماموریت بدون نقص انجام شود اما باید اعتراف کرد که جای برخی مسئولان که گویا موتورشان دیزلی است و دیر گرم می شود؛ در صحنه خالی بود که امیدواریم از این پس خواب قیلوله را به جان و امنیت مردم ترجیح ندهند.
 ‏
 ‏شایسته است؛ در راستای آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در آینده، آن دسته از مدیرانی که عضو ستاد مدیریت بحران هستند اما نتوانستند لحاف و تشک را رها کنند؛ از سوی فرماندار بندرگز توبیخ شوند چرا که در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی، چه بسا جان یک انسان در گرو تصمیم آنی و صحیح و اقدام به موقع مدیران در میدان باشد.

اسماعیل البرزی

  18 اسفند 1397
بخش : بندرگز / حوادث
کد خبر: 61293
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام