گلزار شهدای گنبدکاووس به مناسبت 12 دی غبارروبی شد

در این مراسم که روز سه شنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژ گنبدکاووس، امام جمعه و معاون فرماندار شهرستان گالیکش، جمعی از مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده شهدای 12 دی برگزار شد، ضمن غبارروبی مزار شهدای انقلاب، یاد و خاطره هفت شهید 12 دی سال 57 گنبدکاووس نیز گرامی داشته شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ در این مراسم امام جمعه شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان در سخنان کوتاهی با استناد به ایات و روایات دینی به تشریح مقام و منزلت شهدا و خانواده های آنان پرداخت.
حجت الاسلام سیدمحمد دلبری با استناد به روایتی از رسول مکرم اسلام گفت: در روز قیامت شهدا به همراه پیامبران و علما جزو شفاعت کنندگان هستند.
وی با گرامیداشت چهملین سال شهادت شهدای 12 دی شهرستان گنبدکاووس گفت: شهدا ولایی زیستند، در مسیر ولایت حرکت کردند و در راه ولایت به شهادت رسیدند.
امام جمعه گالیکش با اشاره فتنه سال 88 و خلق حماسه از سوی مردم با بصیرت ولایتمدار ایران اسلامی در روز نهم دی همان سال گفت: شهدا به ما درس بصیرت دادند و ملت ایران با تاسی به آرمان های شهدا، راه خود را پیدا کرده و در مسیر شهدا گام برمی دارد.
حجت الاسلام دلبری افزود: درس شهدا به آحاد مردم، مسئولان و بسیجیان این است که همواره مدافع ولایت و رهبری باشیم و با پیروی از آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری، برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
به گزارش ایرنا، شهیدان والامقام 'علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی' در روز 12 دی 1357 هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافند که این امر سبب عقب نشینی مزدوران شاه شد.
جوانان گنبدی با اطمینان از پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.
همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه 12 دی سال 57 گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده های این عزیزان و نیز مردم و مسئولان منطقه برگزار می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بیش از 500 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

  11 دی 1397
بخش : گنبد کاووس / ایثاروشهادت
کد خبر: 60763
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام