استاندار گلستان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان گنبدکاووس:
روستاهای پایین دست سد گلستان با هدف کاهش خسارات تخلیه شود

استاندار گلستان گفت: به دلیل سر ریز شدن آب سدهای گلستان و بوستان و جاری بودن دیگر آب های سطحی به مناطق پایین دست، لازم است با هدف کاهش خسارات روستاهای پایین دست سد گلستان تا سد وشمگیر تخلیه شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سیدمناف هاشمی بعداز ظهر سه شنبه 28 اسفند در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور نماینده مجلس در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: مسوولان دستگاه های مرتبط، تمامی خودروهای مکانیکی خود را برای هدایت آب سر ریز سدهای منطقه به کار بگیرند. 

در این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت سد گلستان، گفت: اکنون سر ریز سد گلستان 420 متر مکعب در ثانیه است. 
نظری با بیان اینکه ظرفیت سد گلستان 48 میلیون متر مکعب مکعب است ولی 74 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و سد بوستان نیز با 35 میلیون مترمکعب ظرفیت، 37 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد، گفت: آب های اضافی این دو سد از طریق رودخانه گرگانرود در حال انتقال به مناطق پایین دست است. 
وی گفت: همچنین دبی آب در رودخانه گرگان رود از 300 متر مکعب به 650 متر مکعب در ثانیه رسیده و طغیان رودخانه خرمارود آزادشهر و طغیان رودخانه چهل چای و نرمآب مینودشت نیز با 230 مترمکعب در ثانیه به سمت گنبدکاووس جریان دارد و خطر سیلاب این شهر را به صورت جدی تهدید می کند. 
نظری خواستار چاره اندیشی سریع برای هدایت سرریز سدهای گلستان و بوستان از سوی دستگاه های عضو مدیریت بحران استان شد. 
در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور استاندار گلستان برگزار گردید فرمانداران شهرستان های مینودشت،گالیکش و کلاله نیز شرکت داشتند و به بیان مشکلات خود پرداختند.
استاندار گلستان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در پایان جلسه از چند رودخانه این شهرستان و همچنین سد گلستان بازدید کردند. 

  28 اسفند 1397
بخش : گنبد کاووس / حوادث
کد خبر: 61377
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام