فرماندار گنبدکاووس:
گنبد از تراکم دانش‌آموزی بالایی برخوردار است/تحصیل ۳ هزار دانش آموز اتباع در این شهرستان

 فرماندار گنبدکاووس گفت: با وجود آنکه اقدامات موثری در ساخت و تجهیز مدارس توسط خیران انجام شده، اما این شهرستان از تراکم دانش‌آموزی بالایی برخوردار است.

به گزارش گلستان فردا، مهدی دهرویه در دیدار با «ماها کاشور» رییس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در مشهد اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود سه هزار نفر از فرزندان اتباع خارجی در گنبد تحصیل کردند. 

وی افزود: حدود سه هزار دانش‌آموز گنبدکاووس را فرزندان اتباع تشکیل می‌دهند که تامین زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی آنان به همکاری کمیساریای عالی پناهندگان نیاز دارد تا با ساخت مدرسه ویژه اتباع، بخشی از نیازهای فضای آموزشی این شهرستان برطرف شود.

دهرویه بیان کرد: گنبدکاووس با بیش از ۲۰۰ روستا و نقطه جمعیتی ۴۵ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد و به علت قرابت قومی و فرهنگی پذیرای بسیاری از اتباع افغانستانی است که تنها ۲ هزار نفر از این اتباع در شهر گنبد ساکن هستند و بقیه در روستاها جمعیت پراکنده‌ای را تشکیل می‌دهند که خدمات رسانی به آنان مستلزم کمک کمیساریاست.

فرماندار گنبدکاووس گفت: افزود: این شهرستان نیازمند ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی چند منظوره است و کمیساریا می‌تواند در زمینه ساخت و تجهیز این مجتمع کمک کند.

دهرویه تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار از سوی کمیساریا به سرعت این مجموعه را در زمین شناسایی شده احداث خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آموزشی و اجتماعی در راستای توانمندسازی اتباع نیازمند تخصیص اعتبار تکمیل و تجهیز از سوی کمیساریا است و ساختمان مناسب برای این منظور در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در زمینه معتادان متجاهر هم احداث کمپ ویژه اتباع نیاز شهرستان است که انتظار داریم کمیساریا در این زمینه هم کمک‌های لازم را در امر تاسیس و تجهیز انجام دهد.

کاشور رییس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در مشهد هم در این دیدار، گزارشی از آخرین فعالیت‌های این مجموعه در خصوص پناهجویان به‌ویژه اتباع افغانستانی ارائه کرد.

وی ضمن اشاره به شرایط داخلی افغانستان و افزایش چشمگیر تعداد مهاجران و پناهجویان، از تلاش‌ها و اقدامات شهرستان در میزبانی آنان قدردانی و بر همکاری نزدیکتر با فرمانداری ویژه گنبدکاووس به منظور رسیدگی و بهبود شرایط پناهجویان تاکید کرد.

وی همچنین از تمرکز این نهاد بر روی آموزش، بهداشت، اسکان و خدمات اجتماعی برای پناهجویان سخن گفت و اظهار داشت: تجهیز و تکمیل ساختمان مجموعه فرهنگی آموزشی را انجام خواهیم داد و پیگیری اختصاص اعتبار برای احداث مجموعه فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار می‌دهیم.

  14 شهریور 1401
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 67575
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام