معاون فرماندار گنبدکاووس:
کم توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز، مصداق ترک فعل است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس گفت: کم توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز، مصداق ترک فعل است و مدیران متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عبدالحمید قربانزاده گوگلانی اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز مصداق بی عدالتی است و باید با متخلفان آن برابر با قانون برخورد کرد و بنای احداثی نیز قلع و قمع شود.

وی ضعف نظارت‌، برخی خلاهای قانونی و بازدارنده نبودن جرائم، عدم آگاهی مردم از قوانین و تفکیک غیرقانونی اراضی توسط افراد سودجو و بنگاه‌های معاملات املاک فاقد پروانه کسب را از عوامل اصلی در ساخت و سازها غیرمجاز دانست و اضافه کرد: بهترین نوع نظارت، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز است که باید اولویت نخست متولیان نظارت باشد.

وی گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل و حومه شهر گنبدکاووس اگرچه امسال کاهشی شده اما کافی نیست و به سبب وسعت بالای این شهر باید پلیس ساختمان با افزایش نیرو و نظارت‌ها مانع این نوع ساخت و سازها شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس باتاکید برضرورت اهتمام به نظارت بر ساخت و ساز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گفت: به سبب برخی کم توجهی‌ها از سوی متولیان، ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی این شهرستان روند صعودی دارد که باید با احیای کمیته "دهگردشی" جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: شهرداری‌ها و پلیس ساختمان این نهاد درحوزه شهری و دهیاران، ناظران فنی، بنیاد مسکن، امور اراضی جهادکشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق روستایی متولی اصلی نظارت برساخت و سازهای مجاز و جلوی گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.

  27 آذر 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 68323
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام