رییس کل دادگستری گلستان:
ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان متوقف شد

رییس کل دادگستری گلستان گفت: پس از ۲ دهه تلاش و پیگیری، پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در روستای گردشگری زیارت از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان با توقف کامل آن بسته شد.

به گزارش گلستان فردا به نفل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: پیگیری قاطع دادگستری و همراهی دستگاه های متولی سبب شد پس از ۲ دهه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت متوقف شود.

وی با بیان این که طی سال های اخیر در روستای زیارت حدود پنج هزار واحد مسکونی غیر مجاز ساخته شده فت: با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و سازها در روستای زیارت به طور کامل متوقف شده است .

وی یکی از علت های اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز را بی توجهی متولیان حوزه گردشگری دانست و افزود: با تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری روستای زیارت در دادستانی مرکز استان به اهالی منطقه قول می‌دهیم طبق قانون، حقوق عامه روستا را پیگیری کنیم.

آسابی ادامه داد: در این کارگروه موانع رونق گردشگری این منطقه شناسایی شده و با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های مسئول برای مرتفع کردن آنها تلاش می کنیم.

رییس کل دادگستری گلستان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم با فعال شدن گردشگری روستای زیارت و بهبود معیشت مردم ، اهالی این منطقه دیگر برای تامین معاش خانواده مجبور به فروش زمین های خود نشوند.

در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان، راه های مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات نشست قبل این شورا از جمله ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و آتش سوزی جنگل ها، تعیین تکلیف اراضی بقاع متبرکه و منابع طبیعی پیگیری شد.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای هزار و ۹۶۴ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

  11 خرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67019
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام