مجوز سمن‌های غیرفعال گنبدکاووس باطل می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس با گلایه از کم‌تحرکی یا مشارکت اندک اغلب سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌) این شهرستان مرزی در انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و یا هزینه منابع و اعتبارات دریافتی در دیگر بخش‌ها، هشدار داد که در صورت استمرار این رویه، مجوز آنها باطل خواهد شد.

به گزارش گلستان فردا، رضا اصالتی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن بزرگ خانوادگی به‌مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در گنبدکاووس، افزود: این شهرستان فقط در حوزه ورزش و جوانان ۱۶ سمن ثبت شده دارد اما در عمل شاهد فعالیت کمتر از انگشتان یک دست هستیم.

وی اضافه کرد: فلسفه صدور مجوز و فعالیت سمن‌ها کمک به دولت در اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یا انجام فعالیت‌های جهادی است اما برخی سمن‌ها فقط دنبال دریافت منابع و اعتبار و هزینه آن خارج از حوزه فعالیت هستند.

اصالتی باتاکید برضرورت اطلاع رسانی و هماهنگی دستگاه‌های استانی با ادارات شهرستان یا فرمانداری برای اجرای برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات به سمن‌ها، ادامه داد: سمن های دارای مجوز موظف هستند گزارش فعالیت‌ها و هزینه‌های انجام شده را به‌صورت شفاف به دستگاه متولی که از آن مجوز دریافت کردند، ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت: جشن بزرگ خانوادگی به مناسب سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) پنجشنبه شب اول تیرماه امسال در بوستان «الغدیر» این شهر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن توسط اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی و خدماتی و نیز مشارکت سمن‌های فعال این شهرستان برگزار خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: امسال مراسم بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) (۳۰ خردادماه) به‌صورت استانی و در قالب برگزاری جشن ازدواج آسان ۳۳۰ زوج گلستانی به میزبانی «علی آباد کتول» برگزار می‌شود که از این شهرستان هم زوج‌هایی شرکت خواهند داشت.

ساسان معین افزود: به‌مناسبت این روز فرخنده، در شهر گنبدکاووس هم جشن بزرگ خانوادگی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله موسیقی سنتی اقوام، تجلیل از زوج‌های جوان و موفق در بخش‌های گوناگون «کارآفرینی، ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی» و اجرای نمادین عقد یک زوج برگزار می‌شود.

  22 خرداد 1402
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 69433
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام