وزیر راه و شهرسازی: اصلاح شبکه آب شرب در اولویت قرار گیرد/ به دنبال پایانه داری دولتی نیستیم

وزیر راه و شهرسازی:

اصلاح شبکه آب شرب در اولویت قرار گیرد/ به دنبال پایانه داری دولتی نیستیم

گرگان- وزیر راه و شهر سازی گفت: اصلاح شبکه های فرسوده آب شرب باید در دستور کار مسئولان شهری گرگان قرار گیرد.

محمد اسلامی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود نشتی آب شرب گرگان در شبکه های فرسوده بین 30 تا 35 لیتر در شبانه روز است که اصلاح این شبکه را در اولویت طرح ها قرار می دهد که برای اجرای هر چه سریع تر آن نیازمند حضور سرمایه گذار بخش خصوصی با مشارکت دولت هستیم.

وی افزود: چنانچه بخواهیم از سفره های زیر زمینی برای تامین مداوم آب شرب بدون استفاده از راهکارهای جدید در تامین آب استفاده کنیم در آینده با مشکلات زیادی از جمله کمبود آب برای بخش کشاورزی و تامین مواد غذایی روبرو خواهیم بود.

اسلامی گفت: تولید پایدار و اشتغال پایدار از اهداف دولت تدبیر است و تمام قوانین پیش بینی شده برای شتاب بخشیدن به اشتغال و تولید در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گلستان افتخار کشت و تولید بهترین گندم را در دنیا دارد و در بحث زهکشی اراضی هم طرح های انجام شده نشان دهنده پیشرفت گلستان در این زمینه است که توسعه این طرح به افزایش نرخ بازدهی، امنیت غذایی و معیشت کشاورزان بسیار کمک کرده است.

وزیر راه و شهرسازی از طرح جامع اینچه برون سخن گفت و افزود: توسعه راه آهن و اجرای طرح بندر خشک از ضروریات توسعه گلستان است که بدون حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دولت به دنبال پایانه داری و انبار داری در این بخش نیست، لذا  دست بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش را هم آزاد گذاشته است و توسعه راه آهن بندر خشک تا چین که از آرزوهای مردم گلستان است بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی امکان پذیر نیست اگر چه در این راه دستگاههای دولتی نیز باید راه های حضور این افراد را هموار و از سنگ اندازی ها دوری کنند.

وی با اشاره به احداث دور برگردان ها در گلستان گفت: طبق مطالعات انجام شده، سه هزار و 300 نقطه حادثه خیر در کشور وجود دارد که 1760 نقطه در اولیویت اجرای طرح قرار  گرفتند، اما نقطه شصت کلا گرگان که منجر به فوت رییس سازمان تامین اجتماعی کشور و معاون پارلمانی وی شد، جزو این مناطق نبود.

وی در پایان با تاکید به مدیران شهری در رابطه با احیای بافت فرسوده، هم اظهار کرد: احیای بافت فرسوده را از گفتگو و جلسه خارج کنید و به دنبال اجرایی شدن آن باشید.

 

 

  24 دی 1397
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 60901
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام