درخواست شورای شهر گرگان از مدیران شهرداری؛
پرداخت بدهی گرگانی ها به شهرداری قسطی شود

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از مدیران شهرداری خواستند برای مساعدت با شهروندان بدهکار دارای تمکن مالی پایین، بدهی مالی ناشی از ساخت و ساز آنها تا سقف مشخصی قسطی دریافت شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ تعدادی از اعضای شورای شهر گرگان در یکصد و شانزدهمین جلسه رسمی و علنی این نهاد مردمی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه و نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، مساعدت بیشتر شهرداری در وصول بدهی شهروندان را خواستار شدند.
آنها اظهار داشتند با تعیین سقف مشخصی از بدهی شهروندان، امکان قسط بندی در پرداخت بدهی ها فراهم شود و در ضمانت نیز علاوه بر پذیرش چک از قبول سفته نیز خودداری نکنند.
اعضای شورای شهر بر این عقیده اند علاوه بر اینکه امکان دسترسی برخی از شهروندان به چک وجود ندارد ،ضمانت اجرایی سفته در محاکم قضایی بیشتر و برای شهرداری بهتر است.
در مقابل مدیران شهرداری گرگان هر چند در اصل تسهیل در این حوزه اتفاق نظر داشتند اما بر این عقیده بودند که حجم زیادی از سفته های مردم به دلیل پرداخت نشدن بدهی ها همچنان در شهرداری بلاتکلیف است .
به دلیل حضور نداشتن مسوول حقوقی شهرداری گرگان، مقدار و حجم سفته ها و نیز دلایل عدم پیگیری آن در محاکم قضایی به فرصت دیگری موکول شد
در این جلسه همچنین مقرر شد شهرداری گرگان برای حرکت به سوی تحقق شهر دوستدار کودک، برنامه های اجرایی و بودجه ای مشخصی را در بودجه سال 98 لحاظ کند.
شهردار گرگان در این خصوص گفت: سال آینده علاوه بر ایجاد پارک بازی ویژه نوجوانان، پارک ماجراجویی در النگدره گرگان نیز افتتاح می شود تا کودکان و نوجوانان در محیطی سالم و ایمن به تخلیه هیجانات و احساسات خود بپردازند
در این جلسه همچنین لایحه شهرداری با موضوع صدور پروانه ساختمان در پروژه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان در منطقه نور شهدای گرگان با رای مثبت اعضا به تصویب رسید.
واقع شدن در حریم شهر و نیز احداث سازه قبل از اخذ پروانه و همچنین برخی مسائل دیگر سبب شد تا این موضوع پس از سالها و بعد از ورود مسوولین ارشد استان به سرانجام برسد.
در این جلسه همچنین رییس شورای شهر گرگان از مدیران شهرداری خواست هنگام ارایه لوایح در حوزه املاک که در آن خرید فروش یا تهاتر ملک صورت می گیرد نقشه و جانمایی محل بصورت پاورپوینت به نمایش در آید تا علاوه بر شفافیت موضوع، اعضا در تصمیم گیری برای دادن رای مشکلی پیدا نکنند.
در این جلسه لایحه مساعدت 20 میلیون ریالی شهرداری گرگان به هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای گلستان، لایحه مساعدت مالی به یکی از شهروندان و همچنین لایحه شهرداری در خصوص اصلاحیه صورتجلسه توافق موضوع کسری عرصه مورد توافق شهرداری و یکی از تعاونی های مسکن کارکنان دولت استان در منطقه هزار پیچ به همراه لایحه تامین 57 نیروی انسانی مورد نیاز در بخش نگهبانی از اماکن شهرداری به تصویب رسید.
ساماندهی کنده کاری های درون شهر و اصلاح و بهسازی سرعت گیرهای منطقه ناهارخوران از دیگر موارد مطروحه اعضای شورای شهر در این جلسه بود .

  6 بهمن 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 61014
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام