خیز بیابان به سمت نگارستان ایران

81408691-6112873

استاندار گلستان گفت: ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، هادی حق شناس، استاندار گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با موضوع مقابله با پدیده ریزگرد‌ها برگزار شد گفت: بر اساس آمار منابع طبیعی سیصد هزار هکتار از اراضی استان در معرض بیابانی شدن قرار دارد و با اینکه هر سال اعتباری برای مقابله با بیابان‌زایی در نظر گرفته می‌شود، اما کافی نیست.

هادی حق شناس گفت: بخشی از مناطق شمال استان با توجه به وضعیت خاک، پوشش گیاهی فقیر و کاهش بارندگی و خشکسالی پتانسیل تبدیل شدن به بیابان را دارد و می‌تواند منشأ ریزگرد باشد.

وی افزود: حدود ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان غبار خیز محسوب می‌شوند که نیازمند انجام اقداماتی در آن‌ها برای جلوگیری از گسترش پدیده گرد و غبار در استان هستند.

استاندار همچنین با بیان اینکه علاج بخشی خلیج گرگان که تقریباً ۳۰ درصد آن خشک شده به عنوان کانون اصلی گرد و غبار در گلستان الزامی است گفت: در این جلسه مصوب شد محیط زیست کشور منابعی را در کوتاهترین زمان ممکن به استان تخصیص دهد تا از پیشروی پدیده ریزگرد‌ها در استان جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان محیط زیست به عنوان متولی مدیریت پدیده ریزگرد‌ها در کشور است و تلاش داریم با استفاده از منابع ملی سازمان و منابع استانی انتقال آب به خلیج گرگان و لایروبی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان تهدید شهر‌های استان توسط ریزگرد‌ها را کاهش دهیم.

هادی حق شناس همچنین گفت: با توجه به نهایی شدن سند برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده؛ بانک‌ها در چند روز آینده اطلاعات مورد نیاز را به اداره کل دارایی ارایه کنند و همچنین دستگاه‌های اجرایی برای ارایه جداول مورد نیاز در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

  26 شهریور 1400
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 64859
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام