معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان:
امسال ۹۰۰ تن گردو در باغ های گلستان تولید شد

گردو

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از برداشت ۹۰۰ تن گردو از باغ‌های گلستان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته با ۲۰ درصد کاهش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت : تا کنون ۹۰۰ تن گردو در استان تولید شده که با توجه به شرایط خشکسالی تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت.

فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان سطح باغ‌های بارده گردو در استان را یک هزار و ۲۵۰ هکتار و میانگین عملکرد در هر هکتار را یک تن اعلام کرد.

وی گفت : عمده مناطق کشت گردو در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان در شهرستان‌های آزادشهر مینودشت، علی آبادکتول، گالیکش و رامیان است.

فرهانی استفاده از ارقام سازگار با اقلیم استان و اصلاح و نوسازی باغات قدیمی از طریق پیوند را از برنامه‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد و ادامه داد : اکنون ارقام فرانکت، چندلر، روند ، فرنور و پدرو در استان کشت می شود.

وی گفت: برنامه های حمایتی برای افزایش عملکرد و بهبود روند باردهی درختان مثمر گردو است با بهره گیری از اعتبارات دولتی و مشارکت باغداران اجرا خواهد شد.

برداشت گردو از اوایل شهریور در گلستان آغاز می شود.

 

 

  16 مهر 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65129
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام