معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان:
احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در گلستان؛ دریای خزر مواج و طوفانی می‌شود

وضعیت آب و هوای گلستان,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,وضعیت ترافیک و آب و هوا
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: سامانه سرد بارشی از دوشنبه به استان گلستان نفوذ کرده و با توجه به کاهش دما و بارندگی شدید احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در استان وجود دارد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از فردا به استان اظهارداشت: سامانه سرد بارشی به تدریج از دوشنبه به استان نفوذ کرده و سبب بارندگی، رعد و برق، در نواحی کوهستانی ریزش برف، مه غلیظ، وزش باد شدید، طوفانی شدن دریا و کاهش نسبی دما می‌شود.

 

وی افزود: اوج فعالیت بارشی این سامانه دوشنبه شب و روزسه‌شنبه است و این سامانه روز پنجشنبه از فراز استان عبور خواهد کرد.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در مناطق مستعد و همچنین به علت ریزش برف درنواحی کوهستانی و پدیده مه غلیظ ، اختلال درتردد جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

 

رحمان‌نیا همچنین گفت: خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، نفوذ سامانه ناپایدار را از بعدازظهر دوشنبه  به سواحل استان گلستان را نشان می‌دهند که پیامد آن افزایش ابر، گاهی رعدوبرق، وزش شدید باد، بارش باران، کاهش نسبی دما، تشکیل مه و کاهش دید، مواج وطوفانی شدن دریا است.

 

وی افزود: بیشینه سرعت باد نزدیک ساحل ۶۵ و دور از ساحل نیز گاهی بیش از ۸۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و بیشینه ارتفاع موج درنزدیک به سواحل بین یک تا ۲ متر و درفراساحل نیزگاهی بین یک تا ۳ مترخواهد رسید.

 

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گلستان گفت: با توجه به این شرایط جروی همه فعالان دریایی، صیادان به ویژه صیادان پره، گردشگران دریایی و دریابانان، دراین مدت از فعالیت در دریا خودداری کرده و تمهیدات لازم را انجام دهند.

  31 فروردین 1398
بخش : جامعه / آب و هوا
کد خبر: 61805
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام