نماینده مجلس:
گلستان با وحدت و همگرایی به مرکز صادرات تبدیل می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای گلستان در بخش کشاورزی و صنعت گفت: با ایجاد وحدت و همگرایی می توانیم زمینه جذب سرمایه گذاران را تسهیل و این استان را به مرکز صادرات شمال کشور تبدیل کنیم.

به گزارش گلستان فردا، رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد :‌ در زمان حاضر سرمایه گذاران گلستانی پول و سرمایه خود را در سایر استان ها هزینه می کنند در حالی که با رفع برخی کارشکنی ها و ایجاد همگرایی و وحدت می توان این استان دارای ظرفیت های فراوان را به مرکز صادرات تبدیل کرد.

وی تاکید کرد : برای تحقق توسعه و استفاده از مزیت های اقتصادی گلستان در حوزه صادرات  ابتدا باید به یک اجماع و پیگیری فراگیر رسید تا نتیجه بخش باشد.

وی تصریح کرد: در شرابط کنونی بزرگان حوزه های مختلف استان گلستان از همه جناح ها و طیف های سیاسی باید برای شتاب بخشیدن به توسعه منطقه قدم در میدان عمل بگذارند و روی توسعه را برای اهالی فراهم کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :‌ متاسفانه برخی رفتارهای غلط سبب شده تا در جذب سرمایه گذار موفق نباشیم، برای بسترسازی صادرات باید سرمایه گذاری کرد و اعتبار و پول وارد بخش های کشاورزی و صنعت شود.

سنگدوینی افزود : یکی از اصلی ترین چالش هایی که سبب عقب ماندگی گلستان در حوزه صادرات و یا به طور کلی توسعه استان شده است مقوله سیاست زدگی است که این چالش باید برطرف شود.

این نماینده مجلس گفت:‌ ظرفیت های بیشمار گلستان در بخش های صنعت کشاورزی و گردشگری بر کسی پوشیده نیست اما برخی بزرگان استان با دامن زدن به کارهای جناحی و سیاسی جلوی بهره مندی حداکثری از این فرصت را می گیرند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، وجود جاذبه های گردشگری کم نظیر شرایط استان گلستان را در کشور جایگاه خوبی نیست.

سنگدوینی بیان کرد : سرانه اهالی گلستان از بسیاری از استان ها کمتر است و از بسیاری از مواهب کم برخوردار و محروم هستیم.

وی گفت: نخبگان گلستان در امر خدمات فنی مهندسی می توانند بسیاری از نیازهای کشور ترکمنستان را برطرف کنند، از منظر تجارت کالا و تبادلات مالی ترکمنستان این امکان را به ما می دهد که به بازار چین و کشورهای اوراسیا متصل شویم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که در دولت جهادی سیزدهم و با اهتمام شخص رییس جمهوری تنگناهای اقتصادی گلستان برطرف شود.

  14 آبان 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 65568
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام