مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛
تعهد جهاد کشاورزی به زهکشی 160 هزار هکتار است

 مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت:تعهد جهاد کشاورزی به ۱۶۰ هزار هکتار عملیات زهکشی اراضی کشاورزی استان است که تا کنون ۱۱۰ هزار هکتار آن انجام شده است.

به گزارش گلستان فردا، سید محسن کیاالحسینی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ تا کنون ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زهکشی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم زهکشی از سال ۱۳۹۸ به بعد اجرا شده، افزود: یکی از مزیت‌های زهکشی کنترل سیلاب است که در جریان سیل سال ۹۸ با هدایت آب باران به تالاب‌ها از خسارات بیشتر این حادثه جلوگیری شد.

کیاالحسینی کاهش شوری آب و اصلاح خاک را از دیگر مزیت‌های زهشکی عنوان کرد و گفت: زهکشی همچنین می‌تواند موجب خروج آب از زمین و بازچرخانی آن برای استفاده در آبیاری محصولات کشاورزی در فصل تابستان و زمان کم آبی شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی گلستان از جذب پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل عملیات زهکشی خبر داد و خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی همچنین برای احداث ابنیه و پل‌ها، شن ریزی جاده‌ها، احداث آب بندان ها و احداث ایستگاه‌های پمپاژ نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی در انتها با بیان اینکه از ۱۱۰ هزار هکتار زهشکی اراضی گلستان، ۸۰ هزار هکتار آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده است، یادآور شد: تا کنون اراضی کشاورزی گمیشان، بندرگز، کردکوی، علی آباد کتول، گرگان، گنبد و آق قلا زهکشی شده است.

  2 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66200
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام