دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان:
اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار جدی قرار گیرد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: چنانچه به دنبال مبارزه و کاهش مصرف مواد مخدر در استان هستیم باید اجتماعی شدن مقابله با این پدیده خانمانسوز در دستور کار جدی همه مردم و مسئولان قرار گیرد.

به گزاش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، محمود رضا روحانی فر در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه گلستان یکی از استان های ترانزیت مواد مخدر محسوب می شود لذا آسیب پذیری این استان در زمینه تقاضا و مصرف مواد مخدر هم بیشتر است.

وی افزود: کشفیات انجام شده نشان می دهد که به رغم تلاش هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه های دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر برای مقابله و برخورد با عاملان توزیع این مواد انجام میدهند اما همچنان این مواد در دسترس متقاضیان قرار میگیرد.

روحانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 نوع ماده مخدر در جهان و ایران شناسایی شده است، تصریح کرد: امروز مواد مخدر دیگر در قالب سنتی مصرف نمی شود و انواع مواد مخدر صنعتی در اشکال و نام های مختلف که مصرف آن نیز بسیار راحت، بی بو و بدون دردسر است، در دسترس قرار گرفته این مساله موجب نگرانی بیشتر مردم و مسئولان در رابطه با مصرف این مواد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: امروز دستگاه های دولتی دیگر به تنهایی قادر به پیشگیری نیستند و کاهش تقاضای مصرف و حتی مهار کردن آن نیازمند یک عزم اجتماعی است.

وی افزود: آموزش و شناخت انواع مواد مخدر و مضرات آن از جمله اقدامات این شورا و دستگاه های متولی عضو شورا بوده است که از سال گذشته در مدارس و حتی مهد کودکها و دانشگاه های استان آغاز شده است و باید با استفاده از توان مردمی و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد که نقش بسیار موثری در آگاه سازی جامعه  و خانواده ها نسبت به شناخت انواع مواد مخدر صنعتی دارند، به دنبال کاهش جدی تقاضای مواد در استان باشیم.

روحانی فر گفت: زمانی می توانیم نسبت به عملکرد خود در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر حرفی برای گفتن داشته باشیم که شاهد کاهش تقاضا در این عرصه باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به اینکه مصرف مواد در صدر آسیب های اجتماعی قرار دارد، بیان کرد: این مساله آن قدر از حساسیت بالایی برخودار است که مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر مقابله و مبارزه با این آسیب را بر مسئولان تاکید و حجت را بر همه آنان برای عملکرد جدی در این عرصه تمام کرده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته 32 گروه باند قاچاق مواد مخدر، دو لابراتوار تولید شیشه، دو تن از قاچاقچیان بزرگ کشوری که در گلستان هم فعالیت میکردند، متلاشی و نزدیک به 11 هزار نفر از عوامل آن دستگیر شدند.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری سال گذشته دو هزار و 300 کارگاه آموزشی، 719 نمایشگاه، 205 همایش و 15 جشنواره برای اشنائی مردم و آموزش آنان با این ماده خانماسوز در گلستان برگزار شد.

روحانی فر بیان کرد: 156 مرکز ام.ام.تی یا مراکز سرپائی ترک اعتیاد نزدیک به 31 هزار نفر را تحت درمان قرار دادند و 34 کمپ هفت هزار و 400 معتاد را تحت درمان، و 8 مرکز کاهش آسیب  دوهزار و 500 نفر را تحت درمان قرار دادند و سه سرپناه شبانه معتادان از یجماه بانوان که از دغدغه های مردم و مسئولان در استان بود، برای این افراد ایجاد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه در حال حاضر 83 سازمان مردم نهاد با این شورا همکاری می کنند گفت: نقش این نهادها و ارتباط بی واسطه انان با مردم نشان میدهد که سازمان های مردم نهاد با ورود خود در عرصه های مختلف اجتماعی ازجمله کاهش آسیب ها نقش بسزائی در هدایت و آگاه سازی عمومی دارند.

 

 

  30 خرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62342
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام