ربیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گرگان؛
اجرای برخی طرح های عجولانه ممکن است محیط زیست را به خطر بیاندازد

ربیس فراکسیون محیط زیست  مجلس در گرگان گفت: برخی مجوزهای عجولانه دررحوزه محیط زیست و بخصوص خلیج گرگان ممکن است محیط زیست را به خطر بیاندازد و باید طرح با نظارت دقیق تری اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سمیه رفیعی عصر امروز در نشست خبری نخسستین نمایشگاه عکس" خلیج گرگان" اظهار کرد: حال خلیج گرگان بسیار وخیم است و باید اقدما فوری برای احیای آن انجام شود اما این تصمیمات نبابد با عجله و بدون کارشناسی انجام شود چرا که علاوه بر ایجاد مشکل در سال های بعد ، بودجه هنگفتی را نیز ه هدر خواهد داد.

وی افزود: اگر چه بسیاری معتقدند که الگوی دریاچه ارومیه نیز می تواند راهکاری برای احیای دیگر تالاب ها و یا خلیج گرگان باشد ، اما باید دید ایا اجرای برخی طرح ها در اینده به بهبود حل مساله کمک می کند یا اینکه مجدد دچار آسیب شده و نیازمند تزریق بودجه و اجرای طرح دیگری است.

رفیعی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در کمربند خشک کره زمین قرار دارد لذا توجه به مسائل آبی آن از اولویت مهمی برای سال های پیش رو برخودار است.

وی افزود: مساله حفظ و نگهداری تالاب ها تا اندازه ای از اهمیت بالایی قرار دارد که به غیر از بودجه های استانی و ملی بودجه های بین المللی نیز برای آنها در نظز گرفته شده است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 35 سال است که کانال های منتهی به خلیج گرگان لایروبی نشده اند و همین عدم توجه امروز وضعیت خلیج و آبزیان آن را دچاز بحران کرده است و  چنانچه طرح لایروبی سریعتر انجام نشود ممکن است تبعات زیست محیطی جبران ناپذیری متوجه خلیج گرگان و استان  شود.

رفیعی افزود: با توجه به اینکه لایروبی آخرین مرحله احیای حلیج است اما به دلیل وحامت حال خلیج اجرای لایروبی کانال ها باید در مرحله نخست  انجام شود و مدیران استانی با جدیدت پیگیر دریافت بودجه مصوب شده باشند و فراکسیون محیط زیست مجلس نیز این در این مساله آنها را همراهی خواهد کرد.

وی گفت: مدافع توسعه در بخش های مختلف هستیم اما نه به قیمت اجرای طرح های غیر کارشناسی که علاوه بر هدر رفت بودجه با توجه به شرایط اقتصادی کشور ف موجب اجرای ناقص طرح ها در حوزه محیط زیست می شود و دود تبعات آن به چشم مردم و نسل های آینده می رود.

رفیعی اظهار کرد: استان گلستان نیازمند حمایت همه مدیران در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در کنار ایجاد طرح های گردشگری  و توسعه ای است و مدیران باید اجرائی عمل کنند و در این راه وزارتخانه های مربوطه نیز باید پای کار بیایند تا مسائلی چون خلیج گرگان با برنامه ریزی و همیاری از بحران بیرون بیاید.

محیط زیست نخستین قربانی طرح های ناکارآمد محیط زیستی است و با آنه قوانین سختگیرانه ای در این حوزه وجود دارد اما تبصره ها و بندهای قانونی که مدام به این قوانین الحاق می شود اجازه نمیدهد بسیاری از این قوانین اجرایی شود و به همین دلیل ما شاهد تخلفات زیادی در این حوزه هستیم.

رفیعی گفت: در خال خاضر سه قانون ، پسماند، مالیات سبز برای صنایع آلانیده و قانون شکار و صید از جمله قوانینی  هستند که در مجلس در حال بحث و تبادل نظز هستند .

  1 اسفند 1400
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 66368
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام