امام جمعه گنبدکاووس:
حمایت از کارگر و کارفرما باید برابر باشد

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید برضرورت تقویت دو جانبه از کارگر و کارفرما توسط دولت و تصمیم‌گیران این حوزه گفت: حمایت از این دو قشر باید برابر باشد تا هیچ کدام متضرر نشوند.

به گزارش گلستان فردا، حجت الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته کارگری ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر ( پنج تا ۱۱ اردیبهشت) گنبدکاووس اظهار کرد: برای حمایت یکسان و واقعی از کارگر و کارفرما باید هنگام افزایش سالانه دستمزد کارگران، کارفرمایان توجیه شوند تا تعارض احتمالی بین این ۲ در محیط کار از بین برود.

وی افزود: اگرچه در تصویب میزان دستمزد سالانه کارگران، نماینده کارفرمایان هم حضور دارد اما لازم است متولیان و تصمیم گیران از طریق رسانه‌ها، کارفرمایان و سایر اقشار را توجیه کنند تا شائبه دستوری بودن این تصمیم ایجاد نشود.

امام جمعه گنبدکاووس در شرایط فعلی حوزه کار و کارگری ایران دچار نوعی بی‌انضباطی است که استمرار این رویه ما را به مقصد توسعه و پیشرفت در آینده نمی‌رساند بنابراین باید الزامات قانونی این حوزه برای حفظ حقوق کارگر و کارفرما فراهم شود.

حجت الاسلام ترابی همچنین با اشاره به مقام کار و گارگر در اسلام اضافه کرد: کارگر ستون فقرات یک جامعه است و باید حمایت‌ مادی و معنوی از این قشر به خصوص کارگران روزمزد و ساختمانی بیشتر شود.

​رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس نیز در این دیدار که روسای برخی ادارات و نهادها از جمله شهرداری، شورای اسلامی شهر، آموزش فنی و حرفه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرک‌های صنعتی و معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه این شهرستان نیز حضور داشتند از اشتغال ۶۸ هزار کارگر در واحدهای تولیدی، خدماتی، صنفی و ادارات و نهادهای گنبدکاووس خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۴ هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند.

عبدی بدراق نژاد گفت: کمیته کارگری ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر در گنبدکاووس برای تکریم مقام و منزلت این قشر غبارروبی گلزار شهدای گمنام، دیدار با امام جمعه، تجلیل از مقام شامخ کارگران و سرکشی از برخی واحدهای تولیدی شهرستان و تجلیل از کارگران آن‌ها را پیش بینی کرده است.

  5 اردیبهشت 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66754
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام