وزیر آموزش و پرورش گلستان:
امسال برگزاری کنکور در مدارس حذف می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در مدارس کنکور برگزار نمیشود و اگر هم برگزار شود رابطه ما با کنکور تمام میشود و قرار نیست چیزی گردن معلم باشد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، یوسف نوری ظهر امروز در دیدار با جامعه فرهنگیان استان گلستان، اظهار کرد: من کنکور را مطلقا به این صورت قبول ندارم و دانشگاه ها باید همانند دانشگاه های دیگر کشورها خودشان پالایش و جذب دانشجو کنند .

وی افزود: نقش معلم نقش، تمدن سازی و شکوفایی تمدن اسلامی است و هیچ کشوری رشد نمی کند مگر نیروی آن شکوفا شوند و این مهم فقط به دست معلمان انجام می شود.

نوری گفت: اگر به دنبال توسعه و ایجاد مشاغل داشن بنیان هستیم باید تمرکز بیشتری بر روی تعلیم محصلان داشته باشیم و این مساله بدون حضور معلمان و نظام اموزشی صحیح میسر نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توجه به نیروی انسانی در این حوزه یکی از پر چالش ترین موضوع برای من است که سعی دارم در مدت مدیریت خودم به امورات آنان رسیدگی کنم.

وی اظهار کرد: در ایام کرونا معلمان با سختی فضای مجازی و حضور در خانه کار تعلیم و تربیت را به انجام رساندند و این جای افتخار دارد .

نوری گفت: تعدادی از داشن آموزان در زمان کرونا و مجازی شدن تدریس ها دچار عفب افتادگی شدند که از ستاد کرونا مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاماندگان از تحصیل دریافت کرده ایم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای سه سال آینده دولت روحانی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته بود ولی منابع آن را مشخص نکرده بود و لذا شورای نگهبان چشمش را بست، باید قبول کنیم طرحی که 10 سال از شروع آن می گذرد مثل زخم کهنه است و اجرایی کردن آن خیلی سخت است ولی  ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱۸ ماه در این دولت به منظور رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دولت در سفر های استانی ۶.۵  هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدارس در نظر گرفته و خیران نیز قول دادند کمک‌های خود را دو برابر کنند و هفت هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی کمک کنند.

نوری افزود: اجرائی شدن سند تحول بنیادین در مدارس از دیگر برنامه های در دست اقدام است که امید داریم ان را برای بهبود کیفیت تحصیلی در همه مدارس به اجرا درآوریم.

  10 خرداد 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 67010
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام