وزیر آموزش و پرورش در آیین برچیدن مدارس خشتی _گلی در گلستان؛
70 درصد مدارس کشور ایمن هستند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهتمام این وزارتخانه مبنی بر ایمن سازی تمامی مدارس اظهار کرد: در حال حاضر 70 درصد مدارس کشور استانداردهای لازم را دارند و ۳۰ درصد مدارس در کشو نیازمند ایمن سازی هستند که باید با کمک منابع دولتی، خیرین و بنگاه های بزرگ این اقدام صورت پذیرد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر محسن حاجی میرزایی صبح امروز پنج شنبه ۲۵ مهر در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل، برچیدن مدارس خشتی-گلی و جمع آوری بخاری های نفتی غیر استاندارد استان گلستان با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان، مسئولان و معلمان استان در مدرسه ایرانشهر گرگان برگزار شد، تصریح کرد: پدیده خیرین برای آموزش و پرورش یک پدیده مبارک است و امیدواریم با همت خیرین قدم های بزرگتری برای نظام تعلیم و تربیت برداشته شود‌.

وی افزود: ۴۵۲ مدرسه آموزشی بر اثر سیل در استان گلستان آسیب دید و از این میزان ۲۴ واحد نیاز به بازسازی داشته که ۲۰ مورد آن تا کنون انجام شده است‌.

وی ادامه داد: ۵۲ واحد نیاز به مقاوم سازی نیاز داشت که به همت بلند خیرین و سازمان نوسازی مدارس و مسئولان استانی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۵۰ مدرسه نیاز به تعمیر جزئی داشته که انجام شد و همچنین ۱۲۸ مدرسه نیاز به تجهیز داشت که این مهم رقم خورده است.

دکتر حاجی میرزایی با بیان اینکه برای تعمیر و تجهیز مدارس آسیب دیده بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ ملیلیون تومان هزینه شده است، تاکید کرد: مهمترین خصوصیات بشر پیشرفت است و آن چیزی که حائز اهمیت است این است که چگونه می توانیم پیشرفت کنیم و موفق شویم.

دکتر حاجی میرزایی با بیان اینکه اصلی ترین عامل پیشرفت جوامع در تحول انسان ها است، خاطرنشان کرد: کیفیت یک جامعه به کیفیت آدم های آن جامعه نستگی دارد و آموزش و پرورش جایی است که کیفیت نیروی انسانی در آن شکل می گیرد و آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از ۲۴ مدرسه آسیب دیده در استات عملیات اجرایی ۶ مدرسه تا پایان سال ۹۸ به پایان می رسد و ۱۸ مدرسه دیگر تا پایان مهر سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دانست و گفت: ایجاد مجتمع های بزرگ آموزشی یکی از سیاست های آموزش و پرورش است که دنبال می کنیم.

دکتر حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: معلمین در واقع اصلی ترین سرمایه های آموزش و پرورش هستند و تکیه اصلی جامعه بر سازندگان آن یعنی معلمان است.

  25 مهر 1398
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 62855
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام