مدیرکل محیط زیست گلستان:
فعالیت ۱۳۴ محیط بان در سطح استان / 64 درصد پست های سازمانی بلا تصدی است

مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: از مجموعه ۳۷۷ پست سازمانی مصوب در حوزه اجرایی داریم که ۶۴ درصد از این پست های سازمانی بلا تصدی هستند و در حال حاضر با ۱۳۴ محیط بان  در سطح استان وظایف خود را انجام می دهیم.

به گزارش گلستان فردا، محمدرضا کنعانی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از محیط بانان استان گلستان اظهار کرد: نحوه فعالیت محیط بانان به گونه ای است که در طول ماه ۱۵ روز کار کار می کنند و در ۱۵ روز دیگر ماه در استراحت هستند، پست های محیط بانی ما در ۵ شبانه روز در نظر گرفته شده است و کار محیط بان نقاطی است که آسفالت تمام شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر هزار هکتار عرصه محیط زیستی یک محیط بان نیاز است، گفت: در حال حاضر ۶۷ محیط بان در طول ۲۴ ساعت فعال هستند و به ازای هر ۳۰ هزار هکتار از مساحت استان یک محیط بان داریم و محیط‌‌بانان ما یک تنه جور ۳۰ محیط‌بان را بر این اساس در سطح استان می‌کشند.

کنعانی بیان کرد: غیرت محیط بانان به کمبودها فائق آمده است و ۵۵ درصد از پایگاه های محیط بانی ما نیازمند تعمیر دارد و  ۶۵ درصد نیز نیازمند تجهیز هستند و میانگین عمر خودروهای ما ۱۲ سال است.

مدیر کل محیط زیست گلستان افزود: با وجود اینکه به ازای هر هزار هکتار عرصه محیط زیستی یک محیط‌بان نیاز است در استان به ازای هر ۳۰ هزار هکتار یک محیط بان داریم و محیط‌‌بانان ما یک تنه جور ۳۰ محیط‌بان را می‌کشند. 

کنعانی ادامه داد: ۵۰ درصد نیروهای سازمانی ما را نیروی اجرایی تشکیل می دهد و در سال های اخیر  در حوزه اجرایی از ظرفیت نیروهای با تحصیلات دانشگاهی استفاده کردیم.

 

  21 خرداد 1401
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 67069
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام