عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
تعارض منافع در کشور اجازه قانونگذاری در فضای مجازی را نمی دهد

 2

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:  تعارض منافع در کشور اجازه قانونگذاری در فضای مجازی را نمی دهد و همین مساله مدیریت فضای مجازی را دچار وقفه کرده است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، عصر روز گذشته بیژن نوباوه در نشست خبری که با محمد رعیت حضور مدیر کل ارشاد و ایرج رمضانی معاونت مطبوعاتی این اداره کل و ارشاد استعدادی مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور  در گرگان برگزار شد، اظهار کرد:  با توجه به اینکه رهبر انقلاب بارها و بارها به کرات بر مساله مدیریت فضای مجازی و  رها بودن آن تذکر داده اند اما این مساله همچنان به صورت جدی در دستور کار قرار نمی گیرد.

وی افزود: وقتی فضا رها است بی شک آسیب های آن نیز بیشتر است.

نوباوه گفت: در حال حاضر240 رادیو و تلویزیون فارسی زبان  برعلیه جمهوری اسلامی برنامه سازی می کنند که هر کدام اگر یک میلیارد دلار هزینه داشته باشند ببینید چه حجمی از سرمایه به آنان اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: ما جریانی هستیم در چشم دشمنان که از آن بسیار هراس دارند و تلاش می کنند از هر راهی برای تضعیف نظام و اعتقاد مردم به این نظام وارد شوند.

نوباوه بیان کرد:  آنان که مخالف مدیریت فضای مجازی هستند و مدام جو سازی می کنند، بدون شک سودهای کلانی از رها بودن این فضا در کشور می برند، به عنوان مثال 600 هزار سقط جنین در سال با هدایت همین فضای مجازی در کشور اتفاق می افتند و کسی از آن خبردار نمی شود.

وی افزود: این مساله فقط یک نمونه از ترفندهای دشمن برای فروپاشی نظام خانواده ها است و رسانه های کشور امروز باید هوشیار باشند که با حفظ سنت ها و هشدار آسیب ها، جامعه را از معضلات اجتماعی دور نگه دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ اقدامات گسترده تری صورت گیرد، گفت: امسال بودجه حوزه فرهنگی کشور را 6 برابر انچه که درخواست شده بود مصوب کردیم.

وی افزود:  باید امروز حقوق یک کتابدار کمتر از کف تامین اجتماعی است و حوزه فرهنگ نیازمند بازنگری جدی است که خوشبختانه این مساله در مجلس مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

نوباوه در رابطه با پرداخت یارانه  به رسانه ها هم گفت: یارانه برای تقویت رسانه به آن پرداخت می شود و باید شرایط به طوری اصلاح شود تا این بسته حمایتی 2یا 3 سال پرداخت شود و بعد از این مدت رسانه مورد نظر باید بتواند به درآمد زایی برسد.

وی ادامه داد: شغل سخت زمانی به افراد تعلق می گیرد که مراحل آموزشی و مار تجربی در این رسانه را گذرانده باشد و به اصطلاح اهل قلم شود و در این حالی است که آن رسانه  در مقابل کار حرفه ای خبرنگار باید اقدام به پرداخت حقوق و بیمه کند.

وی افزود: چنانچه مدیر رسانه ای مدعی عدم توانایی برای بیمه و یا پرداخت حقوق است، مقصر آن رسانه است که نتوانسته با یک برنامه ریزی قوی و مدون اقدام به درآمدزایی و پرداخت هزینه ها نماید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و مدیر مسوول  رسانه عصر ایرانیان، اظهار کرد: مدیران رسانه باید برای فضاسازی و تحول در اداره رسانه خود کار و تلاش بیشتری انجام  دهند.

گفتنی است در این نشست تعدادی از اصحاب رسانه استان، مسائلی از جمله مشکلات آگهی های دولتی، یارانه ها، بیمه و مسکن را با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در میان گذاشتند.

 

  24 تیر 1401
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 67277
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام