سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
رسانه ها نقش مهمی در رفع موارد مغفول مانده در حوزه سلامت دارند/ کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: زسانه ها نقش مهمی در رفع موارد مغفول مانده در حوزه سلامت دارند و باید به سمتی برویم که نگاه نقادانه آن ها را یک فرصت برای توسعه استان تلقی کنیم .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا ، سعید گل فیروزی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم هیچگاه نباید از نقادی رسانه ها نگران شد و با آنها برخورد کرد چرا که بسیاری از این انتقادها موجب رفع مشکلات در بخش های مختلف و توسعه برای رفاه حال مردم می شود.

وی افزود: بارها و بارها انتقاد رسانه های استان در حوزه سلامت موجب شده تا مساله ای که از چشم مسئولان این بخش دور مانده ، سریع مورد بررسی قرار گیرد.

گل فیروزی بیان کرد: تلاش اصحاب رسانه استان در زمان کرونا و انتشار اخبار و اطلاع رسانی های آموزشی به مردم یکی از اقدامات مهمی بود که بی نظیر است و با آنکه بسیاری از خبرنگاران به دلیل حضور در مراکز درمانی و تهیه گزارش به این ویروس مبتلا شدند اما همچنان مقاوم پا به پای دانشگاه علوم پزشکی در  حال اطلاع رسانی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نباید دید موشکافانه رسانه ها را به حساب مخالفت گذاشت و باید به سمتی برویم که بتوانیم با حضور رسانه ها موارد مغفول مانده در حوزه های مختلف را مرتفع کنیم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از چالش های اساسی حوزه سلامت استان کمبود نیروی متخصص پزشکی است، اظهار کرد: 55درصد پست نیروی تخصصی در بخش دولتی سلامت نه فقط در گلستان که در کل کشور خالی است و شاید بتوان یکی از دلایل آن را پایین بودن دستمزد در مراکز درمانی دولتی عنوان کرد.

گل فیروزی بیان کرد: استان گلستان به حسب خالی بودن این پست اما وضعیت مطلوبی در رابطه با وجود نیروی متخصص پزشکی در بخش درمان دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه گلستان یکی ار استان های میتعد در ابتلا به سرطان ها است نیازمند متحصصین بیشتری است و یکی از دلایلی که پزشکان مراکز خصوصی از ترافیک بالای مراجعه کننده برخوردارند این است که مردم تمایل بیشتری به مراجعه به این پزشکان دارند و مراکز درمانی دولتی نیروی تحصصی زیادی در این حوزه ندارد.

گل فیروزی از افتتاح اورژانس علی آباد خبر داد و گفت: این اورژانس یکی از اورژانس های مجهز است که به تازکی به روز سانی شده و با تجهیز دستگاه های جدید که در آن نصب شده به زودی در هفته دولت از آن بهره برداری می شود.

در ادمه این نشست حسینی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: دانشگاه علوم پرشکی همواره سعی کرده است که با رسانه های استان تعامل خبری داشته باشد و هیچگاه با هیچ خبرنگاری که خوزه سلامت را مورد انتقاد قرار داده اند برخورد نداشته و سعی کرده آن مشکل را رفع کند.

حسینی افزود: در شش ماهه اخیر این مسولان این دانشگاه 49 مورد گفتگو با رسانه ها د اشته اند، یکهزار و 290 خبر ردر سانه های اجتماعی منشر شده است و 15 مورد پاسخگویی به مطالبات رسانه ها، 3 مورد نشست خبری با رسانه ها ، 78 مرود تولی محتوای آموزشی و پخش در رسانه های اجتماعی، تشکل کمیته رسانه ای کرونا  و حضور وزیر بهداشت در استان از نمونه برنامه های روابط عمومی این دانشگاه در حوزه اطلاع رسانی بوده است.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه سلامت استان تجلیل به عمل آمد و مجموعه روابط عمومی  و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان نخستین دستگاه اجرائی است که در هفته گرامیداشت مقام خبرنگار علاوه بر بازدید از تمامی رسانه های استان نشست صمیمی با اصحاب رسانه برگزار و از آنها تقدیر کرده است.

  23 مرداد 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 67466
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام