آمار صلح و سازش در گلستان ۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

رییس کل دادگستری گلستان گفت: میانگین صلح و سازش پرونده ها در استان پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری و نشانه مشارکت مردم، پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ریش سفیدان برای سازش در پرون

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی همزمان با سالروز تشکیل شورای حل اختلاف با اشاره به سازش ۴۵ درصد پرونده‌ها با پادرمیانی اعضای شورا و ریش سفیدان اظهار داشت: ۱۲۲ شعبه شورای حل اختلاف در حوزه‌های قضایی و ۲ شعبه روستایی در مناطق مرزی این استان برای دسترسی آسان مردم به سیستم قضایی برای حل و فصل دعاوی فعال است.

آسیابی با اشاره به رسیدگی ۷۴ هزار فقره پرونده در هفت ماه گذشته در شعب شورای اختلاف گلستان ادامه داد: اگر در هر پرونده ۲ نفر طرف دعوا باشند، دست‌کم ۱۵۰ هزار نفر امسال به شعب شورا برای حل و فصل اختلافات خود مراجعه کردند که اگر این تعداد به دادگستری و دادسراها می‌رفتند، پاسخگویی به آنان سخت و فرایند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی‌تر می شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: فلسفه وجودی شورا، مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و صلح و سازش است تا ریشه خصومت بین افراد با مصالحه از بین برود.

وی افزود: کاهش هزینه‌های دادرسی، حل و فصل دعاوی بدون تشریفات قانونی، افزایش سرعت تعیین تکلیف دعاوی و فرصت بیشتر برای ترغیب طرفین به سازش از مزیت های شورای حل اختلاف است.

ده‌ها است.

  18 آبان 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 68002
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام