فرماندار بندرگز :
احیای خلیج گرگان دارای اهمیت ملی و فراملی است/کلنگ زنی و افتتاح ۱۸۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر

فرماندار بندرگز گفت: احیای خلیج گرگان در منطقه دارای اهمیت ملی و فراملی است که با آغاز طرح لایروبی، از تهدید تلخ زیست محیطی فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، صابر حسن‌پور در نشست گروه خبری فجر ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد:در دهه فجر امسال 184 پروژه با اعتبار بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد که ۱۳۳ فقره اشتغال پایدار برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: از این تعداد طرح ۹۱ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان و ۹۳ پروژه اقتصادی و اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در شهرستان بندرگز افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

حسن پور گفت: ۵۲ هکتار از اراضی ساحلی شهرستان که در اختیار یکی از سرمایه گذاران قرار داشت و سال‌ها به صورت راکد بود سال گذشته، خلع ید و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاری جدید است.

وی به اقدامات انجام شده در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: میزان حدنگاری و کاداستر در اراضی زراعی شهرستان از پنج درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است و رتبه نخست این طرح در گلستان بندرگز تعلق دارد.

حسن پور افزود: افزود: تجهیز و بهره برداری از درمانگاه مدافعان سلامت با اعتبار ۲۰ میلیون تومان، احداث پروژه‌های خدماتی و رفاهی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و ۱۰ پروژه عمرانی در بخش شهرداری‌ها با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این شهرستان محسوب می‌شوند.

فرماندار بندرگز گفت: این شهرستان با ایجاد هزار و ۵۵۳ شغل از ابتدای امسال تاکنون، پیشتاز کاهش بیکاری و اشتغال‌آفرینی در گلستان است که با حمایت از واحدهای صنعتی و کارگاه‌های کوچک و بزرگ این روند ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: تعهد تعیین‌شده برای ایجاد شغل امسال بندرگز هزار و ۸۴۰ نفر است که تاکنون ۸۴ درصد آن تحقق یافته و گذر از مرز تعیین‌شده تا پایان سال در دسترس قرار دارد.

 

  3 بهمن 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 68582
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام