رئیس کمینه زنان و خانواده دهه فجر گلستان:
زنان تاثیر گذار در جامعه نقش هدایتگری دارند/ 7درصد انتصابات استان در اختیار زنان است

رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر استان گلستان گفت: زنان تاثیر گذار در جامعه نقش هدایتگری دارند و این بدان معنا است که یک بانو علاوه بر اجرای نقش خانه داری و فرزند داری باید در بطن جامعه ورود داشته باشند و در مسئولیتهای اجتماعی نفش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، آزاده رجبی امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: زنان همیشه در کنار خانواده و انجام وظایف خانه داری و تربیت فرزندان باید دارای نقش های اجتماعی نیز باشند تا حضور تاثیر گذار آنان در جامعه احساس شود.

وی افزود: زندگی عفیفانه و عفیف زندگی کردن در کنار پذیرفتن مسئولیت های اجتماعی یکی از مواردی است که همواره همه مردم و بخصوص زنان آن را قبول دارند چرا که همیشه در سایه این زیست عفیفانه سالم و سربلند زندگی میکنند.

رجبی اظهار کرد: حدود یکهزار برنامه در حوزه زنان برای ایام دهه فجر برگزار می شود که 150 همایش ، 148 نشست و 131 کارگاه آموزشی  از نمونه این برنامه ها است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 7درصد بانوان استان انتصابات گلستان در بخش های مختلف را در دست دارند که امید داریم این انتصابات با توجه به شایستگی آنان در استان افزایش یابد.

رجبی با بیان اینکه زنان در سال های آتی نقش مهمی در پیشبرد اقتصاد خانواده ها نیز داشته اند هم گفت: در نظر داریم این فعالیت را به سمت اشتغال خانواده محور ببریم و در این راه نیازمند یاری همه دستگاه های اجرائی حتی رسانه هستیم.

وی افزود: ۲۸/۵ درصد پرداختی بانک ها برای تسهیلات اشتغال در حوزه بانوان بوده که بخش زیادی از این تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی است.

رجبی گفت: تعداد ۲هزار و ۵۳۴ نفر به بانک ها برای دریافت مشاغل خانگی معرفی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۷ نفر آنان زنان بوده اند.

مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: الگوی زن سوم یکی دیگر از مباحثی است که به طور جدی در دستور کار این نهاد قرار دارد و خانواده گرایی همراه با مسئولیت اجتماعی مساله ای است که به دنبال آن هستیم .

وی افزود: امروز ز نان جامعه و خاصه در استان گلستان نیازمند رفع برخی موانع در حوزه سلامت، خانواده و اقتصاد دارند و مسئولان نیز نقش مهمی در رفع این موانع و تسهیل گری برای آنان دارند.

  4 بهمن 1401
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 68585
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام