نماینده ولی‌فقیه در گلستان: مشارکت زنان در امور مختلف از برکات انقلاب اسلامی است

 نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: انقلاب اسلامی برکات زیادی برای ملت ایران به ویژه زنان داشت که یک نمونه آن آوردن زنان به صحنه و مشارکت دادن آنان در امور مختلف است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی برکات فراوانی برای ملت به ویژه زنان داشت که یک نمونه آن آوردن زنان به صحنه های مختلف و مشارکت دادن آنان در امور است.

وی با اشاره به تفاوت دیدگاه اسلام به زنان با آنچه غرب پیش از انقلاب در ایران به دنبال آن بود، گفت: این حضور با آن چیزی که جامعه غرب و رژیم پهلوی می‌خواست متفاوت است. در جمهوری اسلامی نگاه جنسیتی نسبت به زنان مطرح نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: امام خمینی(ره) نقش و حضور زنان در جامعه را آن طور که اسلام خواسته است، مطرح کرد. امروز زنان در جمهوری اسلامی به جایگاهی شایسته رسیده‌اند.

وی اظهار داشت: جامعه زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی به جایگاه ارزشمندی در زمینه‌های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دست پیدا کرد.

نورمفیدی ادامه داد: به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی زنان در حوزه علمیه قدرت استنباط و اجتهاد پیدا می‌کنند؛ مطابق با آن چه شرع و شریعت مد نظر قرار داده است.

وی با اشاره به شان و جایگاه زنان از منظر معمار کبیر انقلاب گفت: امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب هنگام فرستادن پیام به شوروی سابق به همراه آیت‌الله جوادی آملی، زنی را همراه می کنند که این حرکت پیام‌های زیادی برای همگان داشت.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در حوزه و دانشگاه همان طور که بنیانگذار انقلاب و خلف ایشان حرکت کرده‌اند درهای مختلف مدیریتی به روی بانوان باز شود و مسئولیت‌های اجتماعی، سیاسی و غیره به آنام واگذار شود.

وی تاکید کرد: امروز زنان با حضور خود می‌توانند از منزلت خود و اسلام دفاع کرده و به جایگاه واقعی خود برسند. امروزه دنیا مانند کف دست است و همه با هم ارتباط دارند. زنان جامعه اسلامی باید خود را به تقوا، مدارا، مدیریت خانواده و غیره مسلح کنند. نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران دفاع از موضع اسلام است و نباید تنها به پرورش چند روضه خوان کفایت کند.

  20 دی 1397
بخش : سیاسی
کد خبر: 60862
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام