مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان:
۵۵ درصد ساختمان ها نیازمند ترمیم و ۴۵ درصد نیازمند تجهیزات هستند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: اکنون در ابنیه سازمانی عقب ماندگی داریم به طوری که ۵۵ درصد ساختمان ها نیازمند ترمیم و ۴۵ دزصد نیازمند تجهیزات را دارد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمدرضا کنعانی عصر امروز در آیین تجلیل از محیط‌بانان استان گلستان، اظهار کرد: این اداره کل برای انجام هرچه بهتر وظایف سازمانی محوله در استان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای جبران عقب ماندگی در تامین تجهیزات را دارد .

به گفته وی گلستان ۴۵ محیط بانی فعال و ۲۷ محیط بانی غیرفعال دارد که ۵۹ درصد واحدهای اجرایی فعال بوده و طی سال‌های اخیر سعی شده تا ادارات و پاسگاه‌های محیط بانی در استان فعال شود که راه‌اندازی آواره حفاظت محیط زیست در آق قلا نمونه بارز است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: اکنون ۵۹ درصد از پست‌های سازمانی این اداره کل بدون نیرو بوده و اکنون با ۱۳۰ محیط‌بان از مناطق چهار گانه و تحت مدیریت، حفاظت می‌شود.

کنعانی افزود: این تعداد محیط‌بان در ۲ نوبت ۱۵ روز در ماه مشغول حفاظت از مناطق تحت مدیریت این اداره کل هستند که سهم هر محیط‌بان برای حفاظت در استان حدود ۳۲ هزار هکتار بوده و با استاندارد جهانی فاصله بسیار دارد.

وی بر توجه بیشتر بر خدمات محیط‌بانان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت این اداره کل در استان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: درسفر دور نخست رییس جمهور به گلستان در اسفندماه سال ۱۴۰۰، مصوبه ای برای توسعه شبکه اطفای حریق این اداره کل گذرانده شد که امسال با تخصیص اعتبار خوب، تجهیزات موردنیاز از جمله سه دستگاه خودرو کمک دار، چهار دستگاه تراکتور و تجهیزات انفرادی در این راستا خریداری و در اختیار ۱۴ شهرستان تابعه قرار گرفت.

در این آیین، از فرزندان شهید "تاج محمد باشقره" و جانباز ۷۰ درصد محیط‌بان، چهار محیط‌بانان نمونه استان و ۶ محیط‌بانان بارنشسته استان با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

  16 خرداد 1402
بخش : گرگان / محیط زیست
کد خبر: 69401
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام