رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی:
75درصد وردی های دانشگاه شاغل می شوند

رییس مرکز علمی، کاربردی جهاد دانشگاهی استان گلستان گفت: 75درصد ورودی هایی که از هنرستان به این مرکز می آیند فارغ التحصیل می شوند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، محمد ابراهیم زنگانه ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان این مرکز شاغل در ادارت هستند لذا میزان اشتغال دانشجویان آن بالا است و همین مساله بحث مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را در حوزه اشتغال متفاوت کرده است.

وی افزود: از سال 1390 تا کنون یکهزار و 300 نفر دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل شده اند و در خال خاضر این مرکز دارای 370 دانشجو است که نسبت به سال قبل افزایش 64 درصدی داشته است.

رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز گرگان افزود: در حال حاضر تعداد 70 مدرس در این مرکز تدریس می کنند که عضو هیات علمی نیستند.

زنگانه ادامه داد: مدیریت کسب و کار ، اموراداری، فناوری اطلاعات، حسابداری امور مالی، مددکاری اجتماعی، تربیت بدنی ، ایمنی کار و حفاظت فنی، تجهیزات پزشکی و حقوق از جمله رشته هایی است که به جمع دیگر رشته های این دانشگاه اضافه شده  و تحصیل در رشته های فنی برای خانوده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد نیز رایگان می باشد.

وی در رابطه با طرح کافه اشتغال در این دانشگاه نیز گفت: این طرح برای حمایت، مشاوره و خدمات کارآفرینی در دانشکاه برای دانشجویان ایجاد شده است .

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی گرگان با تأکید بر اینکه آموزش‌های عملی و کارورزی دانشجویان این مرکز در محیط‌های واقعی کار طرف قرارداد و مرتبط با زمینه شغلی رشته‌ها برگزار و دروس نظری و آزمون‌ها نیز در نوبت عصر برگزار می‌شود، افزود: نظر به آغاز ثبت‌نام حضوری دوره‌های «کاردانی و کارشناسی» دانشگاه جامع علمی کاربردی از چند روز آینده و پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان، ثبت نام دانشجویان در رشته‌های حقوق، مهندسی فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، مددکاری اجتماعی، ایمنی کار و حفاظت فنی، تربیت بدنی، مدیریت امور اداری، مدیریت کسب و کار و حسابداری امور مالی امکان‌پذیر است.

وی اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال ویژه دانشجویان و دانش آموختگان، ثبت نام از دارندگان مدرک دیپلم، اعطای وام دانشجویی و تقسیط شهریه از جمله ویژگی‌های این مرکز است، خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند در هر ترم علاوه بر تقسیط شهریه، از مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان وام قرض الحسنه بهره‌مند شوند که بازپرداخت آن ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیلی است و در صورت مشمول شدن فارغ التحصیلان به خدمت سربازی، بازپرداخت به پایان دوره سربازی موکول می‌شود.

زنگانه با بیان اینکه این داشنگاه نشست های تحصصی در حوزه های مختلف نیز برگزار می کند، اظهار کرد: چندی پیش نشست هم اندیشی در خصوص عفاف و حجاب در این مرکز با محوریت توجه به اهمیت حجاب در جامعه و بررسی توطئه های دشمنان با اساتید و صاحبنظران محزح در این زمینه مورد نقد و تبادل نظر گرفت.

وی در خصوص زمان ثبت نام ها نیز گفت:  براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۴ تیر ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

زنگانه افزود: همچنین ثبت نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۱۸ تیر ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگارن حاضر در نشست تقدیر شد.

 

  17 تیر 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 69575
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام