باهدف ایمنی در سطح شهرها انجام شد؛
اجرای طرح تعیین حریم گسل‌های گرگان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای طرح تعیین حریم گسل های شهر گرگان با هدف ایجاد ایمنی در سطح شهر خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، مهدی ملک گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح تعیین حریم گسل‌های شهری به عنوان یک طرح ملی در ۹ شهر کشور در حال اجرا است.

وی افزود: در این راستا، تیمی متشکل از متخصصین زمین شناسی، ژئوفیزیک، سازه، ژئوتکنیک و مهندسی زلزله به سرپرستی علی بیت الهی، رئیس بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در حال اجرای طرح تعیین حریم گسل‌های شهر گرگان و حاشیه ۱۰ کیلومتری آن هستند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: هدف از انجام این طرح، تهیه نقشه حریم گسل شهر گرگان برای مدیریت ساخت و ساز در نقاط حساس و کاهش خطرپذیری در این محدوده‌ها است.

ملک گفت: پس از اتمام طرح، نقشه تهیه شده توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده و به شهرداری گرگان و سایر دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و محدوده حریم گسل‌ها مشخص شده، در طرح‌های شهری جانمایی می‌شوند.

وی افزود: در این حرایم امکان ساخت و ساز سازه‌های با اهمیت بسیار، علی الخصوص احداث مدرسه، ساختمان‌های بلند مرتبه، بیمارستان و پمپ بنزین ممنوع خواهد بود و مابقی سازه‌ها بر اساس ضوابط (ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی) احداث خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در حال حاضر عملیات مطالعات زمین شناسی، ژئو الکتریک، و بازرسی‌های میدانی سازه‌ها و مستحدثات در محدوده‌های گسلی و همچنین محاسبات مربوط به تعیین حریم توسط تیم تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال انجام است.

ملک گفت: بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت این اقدام با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بوده که در گرگان با همکاری سازمان‌های ذیربط و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام می‌شود.

  2 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69681
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام