فرمانده سپاه نینوا استان:
حضور قرارگاه خاتم به توسعه گلستان شتاب می دهد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: هنوز از ظرفیت قرارگاه خاتم برای توسعه استان استفاده درستی نشده است و حضور این قرارگاه در گلستان ظرفیتی برای شتاب بخشیدن به توسعه است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سردار علی ملک شاهکویی اظهار کرد: درحال حاضر قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در استان در ۴ طرح شامل ساخت سد نرماب مینودشت، طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستا، زهکشی اراضی شمال استان ۵۰ هزار هکتاری و اجرای طرح آبیاری نوین  فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه‌های قرارگاه خاتم با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و فعالیت قرارگاه خاتم در استان آسیبی به پیمانکاران بومی وارد نمی‌کند. عقب افتادگی شدیدی در زیرساخت‌های گلستان وجود دارد و این قرارگاه می‌تواند آن را جبران کند.

وی گفت: از زمانی که استان گلستان تشکیل شد تاکنون هیچ استفاده درستی از این ظرفیت عظیم قرارگاه خاتم الانبیا نشده است. این قرارگاه می‌تواند در اجرای طرح‌های فاضلاب شهری در علی‌آبادکتول، گرگان، آزادشهر و گنبدکاووس و شیرین‌سازی آب دریای خزر حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: با تکمیل زهکشی اراضی در استان انقلاب بزرگی در افزایش تولید گندم شاهد خواهیم بود که در نتیجه زهکشی تناژ یک تن را به ۳.۵ تن در هکتار افزایش پیدا می‌کند.

  7 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69694
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام