سرپرست استانداری گلستان در حاشیه افتتاح کانال انحرافی «بندولی»:
کانال انحرافی «بندولی» هدیه قرارگاه خاتم به مردم استان است

https://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1398/01/15/13980115000064_Test_PhotoO.jpg

سرپرست استانداری گلستان گفت: به منظور با مقابله سیلاب، از قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه خواستار اجرای کانال انحرافی شدیم که این پروژه، هدیه قرارگاه خاتم به مردم استان است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ میرمحمد غراوی صبح امروز چهارشنبه 28 فروردین در حاشیه افتتاح کانال انحرافی «بندولی» در بالادست سد وشمگیر که برای انتقال سیلاب گرگانرود به دریاچه «کال شور» احداث و با حضور سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد، اظهار کرد: اجرای این پروژه یکی از مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مقابله با سیلاب‌های بعدی بوده است.
وی ادامه داد: ما در این سیلاب متوجه شدیم در انتقال و پخش سیلاب باید اقدامات موثرتری انجام می‌دادیم و با این مواجه شدیم که قدرت تخلیه رودخانه‌های ما به ویژه گرگانرود کمتر از حد پیش‌بینی است.
سرپرست استانداری گلستان تصریح کرد: رودخانه گرگانرود رودخانه‌ای است که به دلیل عدم لایروبی طی سال‌های گذشته حجم پذیرش آن بسیار کم شده بود و در همین راستا اجرای این پروژه در شورای هماهنگی مدیریت بحران تصویب شد.
غراوی گفت: نقش اصلی این کانال، پخش سیلاب و انتقال بخشی از ظرفیت گرگانرود تا ۴۰ متر مکعب در ثانیه به سمت «کانال شور» است.
وی تاکید کرد: نیاز است این کانال خاکی حتما نیازمند پوشش و آسترکشی است تا سوپاپ اطمینان کامل برای تخلیه سیلاب‌های آتی باشد.

  28 فروردین 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61765
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام