امام جمعه موقت گرگان:
آمریکا و صهیونیست‌ها بزرگترین حامی داعش و تروریست هستند

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و همچنین شهادت چند روز قبل سردار سیدرضی موسوی گفت: این قبیل ترورها و شهادت‌ها نشان دهنده این است که آمریکا و صهیونیست بزرگترین پرورش‌دهنده و حامی داعش و تروریست‌ها هستند.

به گزارش گلستان فردا، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: حاج‌قاسم به دستور و دخالت مستقیم ترامپ و شهید موسوی نیز توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی در محله زینبیه سوریه به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ از حزب جمهوری‌خواه در مناظرات تلویزیونی رقیبش از حزب دموکرات را به حمایت از داعش متهم می‌کرد، در حالی که سردار سلیمانی را به شهادت رساند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند باور کند کسی که در نقش مخالف داعش است، بخواهد نفر اصلی تشکیل دهنده گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق را که با هدف مقابله با داعش ایجاد شد به شهادت برساند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: شهادت چند روز قبیل شهید موسوی توسط موشک‌های مستقیم رژیم صهیونیستی بار دیگر این حقانیت را به اثبات رساند که آمریکا و متحدانش عامل اصلی پرورش دهنده و ایجاد داعش و القاعده و گروه‌هایی از این قبیل و حامی و پشتیبان اصلی و واقعی آنان هستند.

لیوانی در ادامه با اشاره به این که ۱۳ دی مصادف با ۲۰ جمادی الثانی است، افزود: این مناسبت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین سالروز ولادت امام راحل است که این ایام را به مردم مسلمان و آزاده دنیا به ویژه زنان و مادران جوامع اسلامی تبریک می‌گویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۹ دی، که به نام روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده، به بررسی ویژگی شخص بابصیرت از نگاه امام علی (ع)، پرداخت و اضافه کرد: فرد بصیر باید در شنیده‌هایش پیش از بیان در جای دیگر، بیاندیشد و نگاه و تفکرش در همه مسائل عمقی باشد.

وی ادامه داد: شخص بابصیرت نیز باید با تحلیل و بررسی درست، از گذشته درس و عبرت بگیرد.

امام جمعه موقت گرگان با یادآوری حوادث سال ۱۳۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعتراض یک کاندیدای بازنده در هر انتخاباتی در هر جای دنیا مرسوم است، اما فرد معترض باید اعتراض خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

لیوانی اظهار کرد: اگر این اعتراض قانونی نباشد، نتیجه‌اش به کف خیابان کشیدن طرفدارانش و حامیانش می‌شود و این چنین فضایی فرصت را به دشمنان کشورهایی همچون ایران می‌دهد که از این فضای ایجاد شده، نهایت بهره و استفاده را برای رسیدن به اهدافش ببرد.

وی بیان کرد: دشمنان ما و رسانه‌های وابسته به آنان در مسائلی مانند حوادث سال ۱۳۸۸، افزایش قیمت بنزین و کشته شدن فردی از جامعه، تلاش در جهت سناریو درست کردن دارند تا سایر گروه‌ها و افراد کشور را علیه نظام، دولت و حاکمیت تحریک کنند.

وی افزود: بدون شک در این مسیر، یک سری افراد جاهل و غافل برنامه‌های دشمن را باور کرده و سعی در جهت اجرای دسیسه‌های آنان دارند.

امام جمعه موقت گرگان تاکید کرد: اگر فرد معترض بخواهد تجمعی هم برگزار کند، باید در گام اول مجوزهای قانونی را اخذ و سپس تبعات اجتماعی این اقدام را بپذیرد.

لیوانی تصریح کرد: دشمن مترصد کوچک‌ترین حرکت در کشور ماست که بخواهد همچون گذشته خسارات جبران ناپذیر و سنگینی وارد کند.

  8 دی 1402
بخش : گرگان / مذهبی
کد خبر: 70196
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام