رییس کل دادگستری گلستان‌ :
حل مشکلات حقوقی پتروشیمی و آشوراده منجر به توسعه اقتصادی گلستان می شود

رییس کل دادگستری گلستان‌ با اشاره به مصوبات دولت در استان گفت: رفع موانع حقوقی پتروشیمی و جزیره آشوراده، بستر توسعه اقتصادی این استان را فراهم کرد.

به گزاش خبرنگار گلستان فردا، حیدر آسیابی شب گذشته در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  بیان کرد : مصوبه سفر دور دوم رییس جمهور به گلستان در مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بود، اما تفاهم‌نامه انجام احداث پتروشیمی با بخش خصوصی (هلدینگ خلیج فارس) در مدت سه سال تا زمان بهره‌برداری حدود چهار برابر مصوبه سفر دولت و معادل ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: رفع مشکل حقوقی این ۲ پرونده که در سایه تعامل سه قوه و حمایت‌های ویژه رییس قوه قضاییه و رییس جمهور بوده، الگویی مثال‌زدنی هماهنگی و همدلی و در کشور کم‌نظیر و در استان بی‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: موانع حقوقی این پروژه‌ها باید زنجیروار برداشته می‌شد تا بزرگترین هلدینگ سرمایه‌گذاری پتروشیمی کشور وارد شود.
رییس‌کل دادگستری گلستان‌ گفت: پروژه طرح ملی طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده معضلی چند دهه‌ای بود که تمام موانع حقوقی از ابتدا تا ابلاغ نهایی به طرفین پرونده طی مدت یک ماه برطرف و اکنون با تاکید رییس جمهور وارد فاز اجرایی شد.
آسیابی افزود: این جزیره می‌تواند در رونق و توسعه گردشگری استان موثر باشد.
وی یادآور شد: حل مشکل ۱۵ هزار مسکن در ۳۰۰ روستا و صدور اسناد مالکیت با تخفیف ۹۰ درصدی اقدام دیگری بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام رسید و این اقدام نیز می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی موثر باشد.
وی ادامه داد: چندی قبل نیز بازدیدی از گمرک، مرز و بازارچه اینچه‌برون و راه‌آهن داشتیم که مشخص شد، آن بازارچه دارای رکورد شدید است.
رییس‌کل دادگستری گلستان‌ گفت: احیا و توسعه تجارت چمدانی در راستای رونق مرزنشینی، حق مسلم مرزنشینان است که ضمن پیگیری در دستگاه قضا، خود انتظار داریم این قضیه حل شود، زیرا در بسیاری از مناطق کشور شاهد تجارت چمدانی پررونق هستیم.
آسیابی اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون ظرفیت خوبی برای توسعه است، اما از نگاه ما راه‌اندازی این منطقه شکل نگرفته و تنها بر روی کاغذ است.
وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی ارگان‌ها در اجرایی شدن این منطقه تردید دارند و از نگاه ما مدیریت واحد و متمرکز برای آن ایجاد نشده است.
وی تصریح کرد: در گمرک سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی آماده است، اما با این شرایط نمی‌شود انتظار داشت تا شاهد سرمایه‌گذاری باشیم.
رییس‌کل دادگستری گلستان‌ گفت: همه باید در جهت رفع موانع این منطقه دست به دست هم دهیم، زیرا مدیر فعلی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند.
آسیابی افزود: ما موانع حقوقی را برطرف می‌کنیم، زیرا معتقدیم این پروژه هم نباید روی زمین بماند.

وی یادآور شد: برای تامین ذرت و سویا خوراک طیور بدون نامه نگاری ۹۰ هزار تن با سه تلفن وارد استان کردیم که سبب افزایش جوجه ریزی شد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث آب‌ شیرین‌کن، باید قبل از استقرار نظام حقوقی دریای خزر اقدام و برداشت انجام شود و بتوانیم حق‌آبه استان را بگیریم.
رییس‌کل دادگستری گلستان‌ گفت: در حوزه نظام مسکن و تاکید دولت بر طرح نهضت ملی مسکن، طولانی شدن زمان صدوز پروانه با دولت الکترونیک در تناقض است، در حالی که در جلسات مربوطه متولیان قول دادند تا این زمان به حداقل برسد.
آسیابی افزود: افزایش تعرفه‌های مربوطه به حوزه ساخت و ساز مسکن، سبب کم رونق شدن این حوزه می‌شود، در صورتی که فعال بودن حوزه مسکن هزاران مولد اشتغال ایجاد می‌کند.
وی تاکید کرد: طی روزهای آتی جلساتی با شهرداری و شورای شهر در خصوص افزایش تعرفه‌های مربوطه برگزار خواهیم کرد تا مواضع آنها در حوزه رونق یا سنگ‌اندازی این بخش مشخص شود.

  24 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70256
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام