۲ هزار و ۱۰۰ روستایی گلستان در انتظار دریافت وام مسکن هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: پذیرش پرونده‌های وام قرض‌الحسنه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن روستایی از ۲۱ روز گذشته در استان آغاز شده که تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند.

به گزارش گلستان فردا، سیدمحمد حسینی اظهار کرد: دولت سیزدهم در راستای کمک به روستاییان، تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن با کارمزد پنج درصد و ضمانت زنجیره‌ای به همراه بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استقبال زیاد روستاییان از طرح نهضت ملی مسکن افزود: اعتبار لازم برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان تامین شده و برای اعطای وام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ابراز امیدواری کرد با افزایش سهمیه استان از هفت به ۱۲ هزار واحد، پیشتازی گلستان در جذب کامل اعتبارات و رونق ساخت و سازهای روستایی در کشور تداوم یابد.

حسینی ادمه داد: علاوه بر روستاها، امکان پرداخت وام سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن به ساکنان ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گلستان وجود دارد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان آمادگی دارد به ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تسهیلات مسکن با کارمزد پنج درصد پرداخت کند و مردم این شهرها می‌توانند به دلخواه یکی از ۲ نمونه تسهیلات پنج میلیارد ریالی با کارمزد ۱۸ درصد و تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد را انتخاب کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: دولت کارمزد تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن را از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش داده و در یک اقدام مثبت، پرداخت اقساط را هم پلکانی کرده که بر این اساس سقف ۵۹ میلیون ریالی برای بازپرداخت اقساط در ۲ سال اول تعیین شده است.

  27 دی 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70268
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام