معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:
دخالت‌های مستمر در امور آسیب‌دیدگان می‌تواندمنجر به اختلافات در خانواده آنها شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بزرگترین و بهترین کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی را حمایت از آنان با رویکرد رعایت کرامت انسانی و ارائه چراغ‌خاموش خدمات دانست و بیان کرد: دخالت‌های مستمر در امور آسیب‌دیدگان می‌تواند زمینه اختلاف و مشکلات بعدی را در محیط خانواده این افراد ایجاد کند.

به گزارش گلستان فردا، اصغر جهانگیر امروز در آیین افتتاح مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی در گرگان با بیان اینکه خدمت به هم‌نوع، یکی از راه‌های رسیدن به قرب الهی است، اظهار کرد: کودکان، نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و حمایت از این افراد وظیفه همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه توجه به قشرهای آسیب‌پذیر، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف را به دنبال دارد افزود: جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه‌های اجتماعی نیازمند کار جهادی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بزرگترین و بهترین کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی را حمایت از آنان با رویکرد رعایت کرامت انسانی و ارائه چراغ‌خاموش خدمات دانست و بیان کرد: دخالت‌های مستمر در امور آسیب‌دیدگان می‌تواند زمینه اختلاف و مشکلات بعدی را در محیط خانواده این افراد ایجاد کند.

جهانگیر ادامه داد: مجتمع شوق زندگی تلاش می‌کند در کنار شناسایی آسیب‌ها، فرصت‌هایی را برای رفع سریع آسیب موردنظر و ایجاد بستر زندگی عادی برای آسیب‌دیدگان اجتماعی فراهم کند.

وی اظهار امیدواری کرد با اعتلای جایگاه خانواده نیازی به ایجاد مجتمع‌های شوق زندگی نداشته باشیم و به جای این مجتمع‌ها به سمت ایجاد مراکزی برای تولید ایده‌های دستیابی به زندگی برتر حرکت کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه دشمنان برای جلوگیری از الگوشدن جمهوری اسلامی تلاش مذبوحانه خود را برای ناکامی نظام و کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی به کار گرفتند، یادآور شد: در شرایط برنامه‌ریزی دشمن برای آسیب به اعتقادات نوجوانان، جوانان و زنان، چاره‌ای جز ایجاد مجتمع‌های شوق زندگی برای خنثی‌سازی اقدامات ضدفرهنگی دشمن نداریم.

جهانگیر با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی فرهنگ اباحه‌گری و ترویج آسیب‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در این شرایط همه مردم به ویژه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرتلاش باشند.

وی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی و حمایتی مانند بهزیستی، تامین اجتماعی و کمیته امداد و بنیادهای خیریه خواست در ایجاد مجتمع‌های حمایتی و فراگیر در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند مجتمع‌های شوق زندگی پیشگام شوند تا دستگاه قضایی به عنوان واحد همکار با آنها مشارکت کند.

مجتمع شوق زندگی گرگان در ساختمان سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان قرار دارد و با زیربنای ۵۰۰ متر خدمات حمایتی و قضایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مخاطرات حوزه جوانان، اطفال و کودکان، اتباع، کودکان کار و متکدیان ارائه می‌کند.

  1 بهمن 1402
بخش : گرگان / قضاییه
کد خبر: 70275
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام