رییس کل دادگستری گلستان
توانمندسازی زنان آسیب‌دیده، هدف فعالیت مجتمع «شوق زندگی» در گلستان است

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه شناسایی آسیب‌های کودکان و زنان در مجتمع شوق زندگی پیگیری می‌شود، گفت: شناسایی گروه‌های هدف، ایجاد بانک اطلاعاتی، مدیریت مشارکتی و ایجاد خرد جمعی از دیگر اهداف مجتمع شوق زندگی است.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی امروز در آیین افتتاح مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی در گرگان با حضور اصغر جهانگیر معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: تجربه موفق راه‌اندازی مجتمع‌های شوق زندگی که از مشهد مقدس و دیگر استان‌ها شروع شد ما را بر آن داشت تا اقدام به راه‌اندازی این مجتمع در گرگان کنیم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت دادستانی، بهزیستی گلستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی، گفت: هدف از راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی، ایجاد مدیریت واحد و متمرکز در ایجاد آسیب‌های اجتماعی و گروه‌های هدف از جمله کودکان و نوجوانان و محجورین است.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه ۲۰ دستگاه اجرایی در حوزه کودکان، خانواده و زنان تکالیفی دارند، ادامه داد: با راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی یک پنجره واحد برای ارائه خدمات به گروه‌های هدف توسط دستگاه‌های مرتبط ایجاد می‌شود از طرفی فعالیت این مجتمع به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط کمک می‌کند.

آسیابی کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر علل راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی برشمرد و توضیح داد: این‌مجتمع یکی از گام‌های عملی برای اتخاذ تدابیر پیشگرانه در حوزه اجتماعی و آسیب‌های مربوط به آن است.

وی با بیان اینکه در مجتمع شوق زندگی به ارائه خدمات به گروه‌های هدف بسنده نمی‌شود تاکید کرد: ترمیم آسیب‌دیدگان اجتماعی و توانمندسازی و تامین بستر اشتغال آنان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند خیرین دیگر اهداف راه‌اندازی این مجتمع‌ است.

مجتمع شوق زندگی گرگان در ساختمان سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان قرار دارد و با زیربنای ۵۰۰ متر خدمات حمایتی و قضایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مخاطرات حوزه جوانان، اطفال و کودکان، اتباع، کودکان کار و متکدیان ارائه می‌کند.

  1 بهمن 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70276
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام