مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:
تشکیل هزار و ۱۰۶ پرونده قاچاق چوب و تجاوز در عرصه‌های طبیعی گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال هزار و ۱۰۶ پرونده قاچاق چوب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در این استان تشکیل شد و در مراجع قضایی مشغول بررسی است.

به گزارش گلستان فردا، حمید سلامتی اظهار داشت: از این تعداد، ۶۴۸ پرونده برای تجاوز به ۶۴۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مانند مرتع، جنگل و اراضی ساحلی است که بیشترین پرونده‌ به حوزه مرتع با ۳۸۱ فقره در سطح ۴۴۷ هکتار تعلق دارد.

وی ادامه داد: تشکیل ۲۶۱ پرونده تجاوز به ۱۷۲ هکتار عرصه‌ جنگلی و ۶ پرونده با سطح ۲۷ هکتار در اراضی ساحلی، رتبه‌های بعدی تخلفات عرصه‌های منابع طبیعی گلستان را تشکیل می‌دهد.

سلامتی قاچاق چوب را دیگر تخلف قاچاقچیان در عرصه‌های منابع طبیعی استان برشمرد و گفت: حمل چوب، هیزم و زغال درختان جنگلی بدون دریافت پروانه حمل ممنوع است که در این راستا امسال ۴۵۸ پرونده تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده‌های قاچاق شامل سه هزار و ۷۲۷ اصله چوب، ۴۲۲ استر ( هر استر معادل کمتر از یک مترمکعب)، ۹ هزار و ۱۸۹ کیلوگرم زغال چوب جنگلی. محصولات فرعی از جمله هزار و ۸۴۷ کیلوگرم قارچ ترافل و ۶۳۰ کیلوگرم خاک جنگلی بوده است.

وی یادآور شد: نیروهای این اداره کل برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از وجود قاچاقچیان چوب و محصولات فرعی آن و ممانعت از دست درازی افراد سودجو به این عرصه‌ها، به صورت شبانه‌روزی در آماده باش هستند و هم استانی‌ها در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موارد را به شماره‌ ۱۵۰۴ با ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع برای رسیدگی گزارش کنند.

  17 اسفند 1402
بخش : گرگان / فرهنگی
کد خبر: 70414
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام