دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور
قیمت گذاری دستوری دشمن تولید است/فشار مالیاتی مصادره نرم بهش خصوصی است

دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور گفت: قیمت گذاری دستوری بدون توجه به  نظرات تولید کنندگان صنعت مرغ در استان دشمن تولید محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، رضا مبصری صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با نمایندگان منتخب مردم گرگان و آق قلا اظهار کرد: نمایندگان منتخب مردم در مجلس به این سوال پاسخگو باشند که چطور می شود که با تولید ۲۰هزار میلیارد تومانی گوشت مرغ نقش آن در جی دی پی استان ۱/۳دهم است.

وی افزود: مسائل اقتصادی استان به کنار اما مشکلی که امروز گلستان با آن مواجه است پرداخت سوبسید به کل کشور است و این در حالی است که کسی توجهی به مشکلات ندارد.

مبصری گفت: بخش خصوصی در گلستان تحت فشار بسیار شدیدی است و حالا هم با اخذ مالیات از بخش کشاورزی به طور کل استان با بحران اقتصادی زیادی روبرو خواهد شد.

وی بیان کرد: افشار آوردن به بخش خصوصی برای اخذ مالیات یعنی مصادره نرم بخش خصوصی و تمام.

مبصری ادامه داد: متاسفانه استان در بخش لابی گری و دریافت بودجه های کلان در در سطح کشوری بسیار ضعیف عمل کرده است و تا کنون مسئولان و‌ نمایندگان نتوانسته اند حق استان را مطالبه کنند .

وی افزود: امروز با اعلام‌۲هزار تومان افزایش گوشت مرغ سایت دامپزشکی بسته شده است .

دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور گفت: این صنعت بیش‌از ۵۵درصد اشتغال استان را در خود جای داده و رکود و عدم سرمایه گذاری یعنی بیکاری  و سیاست های انقباظی بانکها نیز عامل دیگری  بر افزایش چالش های تولید کنندگان  شده است .

وی گفت: صنعتی که امنیت غذایی را تامین میکند امروز با عدم حمایت های لازم بخصوص منابع بانکی روبرو شده است و چگونه است که این معادلات به رغم پیگیری ها و جلسات متعدد با مسئولان و نمایندگان حل نمی شود .

به گفته مبصری، محدودیت منابع برای تولید کنندگان مساوی است با بحران امنیت غذایی چرا که دیگر توانی برای ادامه دادن نیست.

  19 اسفند 1402
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70419
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام