۵۰۰ دستگاه مخزن آب آشامیدنی میان عشایر گلستان توزیع شد

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: ۵۰۰ دستگاه مخزن آب آشامیدنی هزار لیتری میان جامعه عشایری استان مستقر در مراتع گنبدکاووس، مراوه‌تپه و کلاله توزیع شد.

به گزارش گلستان فردا، احمد پرتانی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی و با هدف دسترسی بهتر جامعه عشایری به آب بهداشتی و سالم، خریداری هزار دستگاه مخزن آب با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال در دستور کار قرار کرفت که تاکنون ۵۰۰ دستگاه توزیع شد.

وی افزود: عشایر گلستان که زیر پوشش هشت شرکت تعاونی هستند می‌تواند بر اساس هماهنگی از طریق شرکت‌های تعاونی خود مخزن آب مورد نیاز را تحویل گیرند.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه مخزن باقی مانده هم بر اساس نیاز عشایر شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله و گنبدکاووس در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی گفت: علاوه بر این مخازن، از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار به ۴۰۰ خانوار عشایری گلستان هزینه شد که ۴۰ میلیارد ریال آن مربوط به دولت سیزدهم است.

پرتانی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۰ و ۴۰ درصدی طرح‌های آبرسانی پایدار گنبدکاووس و مراوه‌تپه گفت: تاکنون ۲ حلقه چاه آب برای تامین منابع آبی مورد نیاز جامعه عشایری در بخش داشلی‌برون گنبدکاووس و قره‌دام شهرستان مرزی مراوه‌تپه حفر شد و به مرحله آزمایش رسید و در کنار آن بخشی از ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

وی همچنین طول خطوط انتقال طرح آبرسانی به عشایر گنبدکاووس را ۱۰۰ کیلومتر و مراوه‌تپه را ۸۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۷ کیلومتر از این خطوط انتقال نصب و نخستین برداشت آب آشامیدنی از این خط برای دسترسی ۱۱ خانوار عشایری در مراوه‌تپه دهه فجر آغاز شد.

  24 اسفند 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70438
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام