مراکز ثابت و سیار خون‌گیری گلستان در شب‌های قدر فعال است

انتقال خون گلستان

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به آمادگی انتقال خون برای خونگیری از شهروندان در لیالی قدر، گفت: سه مرکز ثابت و پنج مرکز سیار در شب‌های قدر به طور ویژه آماده دریافت خون است.

به گزارش گلستان فردا، فاطمه محمدی روز امروز با اعلام نیاز همیشگی گلستان به خون اظهار کرد: در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان، مراکز اهدای خون ثابت در گرگان و گنبدکاووس فعال است.

وی با بیان اینکه مرکز خونگیری علی‌آبادکتول در شب بیست و سوم از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه شب آماده دریافت خون از مردم است، افزود: همچنین در شب‌های قدر، ۶ تیم سیار در حاشیه اماکن متبرکه و محل اقامه دعای شب‌های احیا مستقر شده و نسبت به دریافت خون علاقمندان اقدام می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، تیم سیار خونگیری در شب‌های قدر در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) و مصلی گرگان و شب بیست و یکم رمضان در شهرستان گالیکش و شهر سرخنکلاته، شب بیست و سوم ماه رمضان در روستای نودیجه و شهرستان کلاله مستقر هستند و به خون‌گیری می‌پردازند.

به گفته محمدی؛ سال گذشته ۷۵ هزار ۷۲۲ نفر گلستانی برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۵۲ نفر موفق به خون‌دهی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت هزار و ۹۶۴ نفر برای بار اول خون اهدا کردند، تصریح کرد: همچنین ۱۵ هزار و ۵۶۴ نفر جزو اهداکنندگان باسابقه و ۴۱ هزار و ۸۷۹ نفر اهداکننده مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: سال گذشته از مجموع اهداکنندگان گلستانی ۶.۵ درصد معادل چهار هزار و ۲۸۹ نفر زن بودند.

محمدی ذخیره خونی گلستان در شرایط فعلی را ۸.۶ روز اعلام کرد و یادآور شد: اهداکنندگان ایثارگر بار دیگر با اهدای بی‌دریغ خون خود، پیام ایثار و همدلی را در مراکز و تیم‌های سیار خونگیری گلستان زنده کردند.

 

  11 فروردین 1403
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 70452
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام