سرپرست مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛
بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان گفت: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره مند می شوند.

به گزارش گلستان فردا، مرتضی صابری اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

  17 اردیبهشت 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70552
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام