مهار آتش سوزی ۶۱ هکتار مزارع کشاورزی گلستان توسط منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت در ۱۰ روز اخیر با مهار آتش‌سوزی در ۶۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، مانع گسترش آن به عرصه‌های ملی شدند.

به گزارش گلستان فردا، عیسی گلبینی‌مفرد عمده آتش‌سوزی‌ها را مربوط به مزارع گندم، سویا و جو دانست و اظهار کرد: در صورتی که نیروهای منابع طبیعی به موقع برای اطفای آتش سوزی همکاری نمی‌کردند به طور قطع شاهد گسترش حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان بودیم.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها که بخشی از آن نتیجه شعله گرفتن آتش‌های افروخته عمدی یا غیرعمدی در مزارع کشاورزی است در گالیکش، آزادشهر، کلاله، مینودشت، گرگان و علی‌آباد کتول رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیشتر این آتش سوزی به مساحت ۳۴ هکتار را مربوط به زمین‌های کشاورزی گالیکش برشمرد و از کشاورزان خواست برای حفظ مواد مغذی خاک از آتش زدن عمدی کاه و کلش باقی مانده در مزارع اجتناب کنند.

گلبینی‌مفرد گفت: همچنین در این مدت سه مورد آتش سوزی به مساحت ۹۰۰ متر مربع در عرصه‌های جنگلی گرگان، بندرگز و علی‌آبادکتول رخ داد که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی با کمترین خسارت مهار شد.

  23 تیر 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70728
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام