فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان خبر داد
مرداد و وقوع ۲۶ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

اتش درازنو

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای مردادماه جاری تاکنون ۲۶ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی این استان شمالی رخ داد که با تلاش همکاران و نیروهای مردمی همه آنها خاموش شدند.

به گزارش گلستان فردا،  عیسی گلبینیاظهار کرد: براثر این تعداد آتش‌سوزی که بیشتر آن نیز عامل انسانی در وقوع آن تاثیرگذار بودند به ۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی گلستان خسارت وارد شد.

به گفته وی، عرصه‌های جنگلی خسارت دیده گلستان براثر ۲۶ فقره آتش‌سوزی مردادماه جاری شامل ۵.۳ هکتار جنگل‌های دست کاشت و ۴.۸ هکتار در عرصه‌های جنگلی طبیعی این استان بوده است.

گلبینی اضافه کرد: بیشترین حریق‌های مردادماه در عرصه‌های جنگلی به ترتیب مربوط به شهرستان رامیان با هفت و علی‌آبادکتول با پنج فقره بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: شهرستان‌های گالیکش و گرگان هر کدام با سه حریق، مینودشت، کردکوی و بندرگز هر کدام با ۲ آتش سوزی و شهرستان‌های آزادشهر و مراوه‌تپه نیز هر کدام یک حریق در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان داشت: بیشترین مساحت آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان طی مردادماه جاری مربوط به شهرستان رامیان با ۳.۳۴ هکتار، گالیکش با ۲.۹۵ هکتار و مینودشت با ۲.۶۳ هکتار بوده است.

سرهنگ گلبینی همچنین از آماده‌باش تمامی نیروهای حفاظت منابع طبیعی گلستان، دیده بانان حریق و ۱۱ گروه مردمی برای جلوگیری از حریق و اطفای آن خبر داد و گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی مبنی بر افزایش دما، کاهش رطوبت هوا و همچنین وزش باد گرم طی هفته جاری، گشت‌های خودرویی و پیاده در عرصه‌های منابع طبیعی برقرار است.

وی همچنین بیان داشت: با توجه به اهمیت آموزش جوامع محلی در مدیریت بهتر عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از خسارت، تاکنون ۹۰۰ نفر از ساکنان روستاهای همجوار عرصه‌های منابع طبیعی استان آموزش اطفای حریق را فرا گرفتند و مقداری تجهیزات انفرادی برای آنان تامین و در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت تا در مواقع لزوم به سرتیم‌ها تحویل داده شود.

 

  24 مرداد 1402
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69777
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام