خسارت آتش به هشت هزار متر مربع از عرصه‌های ملی گلستان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش‌سوزی‌های هفته گذشته به هشت هزار متر مربع از عرصه‌های ملی استان شامل جنگل طبیعی، دست کاشت و مراتع خسارت زد.

به گزارش گلستان فردا، عیسی گلبینی‌مفرد  عامل انسانی را مهمترین دلیل وقوع آتش‌سوزی عرصه‌های ملی گلستان برشمرد و از مردم خواست هنگام حضور در طبیعت در مرحله نخست از روشن‌کردن آتش پرهیز کنند و در صورت تاکید بر روشن کردن، اولویت خود را مناطقی قرار دهند که از قبل پاکوب شده و اطراف آن درخت و پوشش گیاهی نباشد.

وی به طبیعت‌گردان توصیه کرد هنگام پایان اقامت در جنگل‌ها و مراتع با ریختن آب، از خاموش بودن آتش‌ مطمئن شوند تا با کوچکترین بادی، جرقه‌ها پنهان زیر خاکستر دوباره شعله نگیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در یک هفته اخیر ۱۰ فقره آتش‌سوزی در استان رخ داد که چهار مورد آن مربوط به جنگل‌های طبیعی، پنج فقره جنگل دست کاشت و یک فقره مرتع بود.

گلبینی افزود: این آتش سوزی‌ها که بخشی از آن نتیجه شعله گرفتن آتش‌های افروخته عمدی یا غیرعمدی در مزارع کشاورزی است در گالیکش، آزادشهر، رامیان، گرگان، کردکوی و مراوه‌تپه رخ داد.

وی با اشاره به کاهش وقوع آتش سوزی‌ها در ۲ سال اخیر، گفت: وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل در عدد و سطح به ترتیب ۴۸ و ۷۵ درصد کاهش یافته است.

  9 تیر 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70699
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام