مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:
حضور ۲۰شرکت تولیده کننده در همایش/قیمت محصولات کشاورزی باید به سمت استاندارد سازی برود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: ۲۰شرکت تولید کننده کودهای بیولوژیک و‌شیمیایی در این همایش حضور دارند که بخش زیادی از آنها  شرکتهای دانش بنیان بوده که کودهای بیولوژیکی تولید میکنند که از این تعداد ۲شرکت متعلق به استان گلستان است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید صمد ضیائی امروز در همایش شرکتهای تولید کننده کودهای شیمیایی و بیولوژیکی  اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ها است کشاورزان از کودهای شیمیایی برای رشد سریع محصول و یا افت کشی استفاده می کنند لذا تمایل آنان به استفاده از این کودها بیشتر است .

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش‌ها در استان که ۲بار در سال برگزار می شود ، آشنایی بیشتر کشاورزان،صنایع و مردم با کودهای بیولوژیکی است که علاوه بر افزایش تولید امنیت سلامت غذایی را به دنبال دارد.

ضیائی گفت: بسیاری از کشاورزان به دلیل استاندارد نبودن قیمت محصولات کشاورزی کمتر به سمت استفاده از کودهای بیولوژیکی میروند چرا که کمی گرانتر هستند و چنانچه محصولات آنها با قیمت استاندارد خریداری شود بدون شک‌ آنها به سمت کشت بیلوژیک‌ می روند.

وی گفت: در بسیاری موارد به دلیل استفاده زیاد از کودهای شیمیایی محصولات تولیدی استان از کشورهای همسایه برگشت خورده است چرا که استفاده از کودهای شیمایی استاندارد دارد اما در برخی موارد کشاورز برای عمل آوری سریع از کود بیشتری استفاده می کنند.

ضیائی بیان کرد: استفاده از کودهای شیمیایی و‌منابع آب و خاک را دچار فرسایشی کند و باید کم کم به سمت استفاده از کودهای طبیعی و بیولوژیکی بروند.

  7 شهریور 1403
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 70853
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام